BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af vores stærke faglige fællesskab, hvor vi sikrer optimale rammer for Forsvaret gennem effektiv kontraktstyring og leverandørsamarbejde? Du er med i hele kontraktens og aftalens levetid fra start til slut. Nøgleordene til at beskrive disse stillinger er samarbejde, tværfaglighed og personlig udvikling.
Send din ansøgning allerede i dag, hvis du finder ovenstående interessant!
Om os
HVEM ER VI?
I Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse støtter og servicerer vi myndigheder og styrelser under Forsvarsministeriet ved at levere, udvikle og varetage drift, administration og vedligeholdelse af de fysiske rammer, som er nødvendige for deres virke, herunder arealer, bygninger og faciliteter.
Vi varetager bygge-, anlægs- og vedligeholdelsesprojekter under Forsvarsministeriets område. Vores kerneopgave er at levere ”full service management” af arbejdspladser, ejendomme og faciliteter, herunder kantinedrift, rengøring, arealpleje og affaldshåndtering.
Vi er også ansvarlige for drift og vedligeholdelse af skove samt naturarealer og for miljø- og energiområdet under Forsvarsministeriet.
Du bliver en del af Kontraktstyringssektionen, som indgår i Jura- og Indkøbsafdelingen. Vi er over 30 medarbejdere i afdelingen i alt, heraf omkring 20 med juridisk baggrund. Du bliver derfor en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor vi lægger vægt på sparring og videndeling. Afdelingen håndterer alle leverandøraftaler inden for Ejendomsstyrelsens ansvarsområde.
I Kontraktstyringssektionen er vi for nuværende syv medarbejdere og en sektionschef, primært kontraktstyrere samt to jurister. Du vil derfor få rig mulighed for at være med til at forme udviklingen i sektionen og styrke din egen faglige udvikling. Vi har en bred aldersfordeling og baggrund, og de fleste har solid erfaring inden for området. Der er plads til alle i teamet, og vi kommer godt ud af det med hinanden socialt.
Vi er med fra start til slut i hele aftalens levetid. Lige fra et udbud planlægges og påbegyndes, hvor vi yder støtte, under implementering, og indtil en aftale afsluttes. Vi er ansvarlige for alt lige fra registrering, implementering, drift, styring og kvalitetssikring af den samlede aftaleportefølje af leverandøraftaler, primært inden for tjenesteydelser og vareindkøb. Vi håndterer både kontrakter og rammeaftaler og eventuelle tvister.
Derudover uddanner vi også brugere af aftalerne, så vi sikrer os, at vi overholder aftalens indhold. Vi har navnlig fokus på de større kontrakter, der er strategisk vigtige for Ejendomsstyrelsens drift. Eksempler på kontrakter og rammeaftaler er bl.a. arealpleje, vintertjeneste, affaldshåndtering, bygningsvedligehold, teknik og eftersyn, bygherrerådgivning, inventar m.m.
Du vil have din daglige gang på Ejendomsstyrelsens hovedkvarter i Hjørring. Der vil være 10-15 dages rejseaktivitet om året primært af én dags varighed.
Om stillingen
HVAD BYDER STILLINGEN PÅ?
Du vil være med i arbejdet med kontrakter og aftaler lige fra støtte i udbudsfasen, udarbejdelse, implementering, drift og håndtering af eventuelle tvister med leverandører. Du bliver et centralt bindeled i arbejdet og nøgleordene for at lykkes i denne rolle er tværfaglighed og samarbejde. Du vil opleve at blive specialiseret i kontraktstyring og få et stort ansvar for hele kontraktprocessen.
Din kommende kollega Signe fortæller:
”Som jurist i Kontraktstyringssektionen får du en alsidig hverdag, hvor arbejdsdagene sjældent ligner hinanden. Du vil hovedsageligt komme i kontakt med kontrakt- og udbudsretten, hvor du som jurist skal balancere mellem den juridiske teori og den praktiske virkelighed. Din hverdag vil være præget af både intern og ekstern kommunikation med brugere og leverandører. I kontraktstyring er du med fra en kontrakt indgås til den skal lukkes ned og eventuelt udbydes på ny”.
Eksempler på ansvarsområder og arbejdsopgaver:
• Juridisk rådgivning til andre afdelinger om fortolkning, forståelse og anvendelsen af aftalerne.
• Håndtering af uenigheder og tvister samt forhandlinger herom.
• Juridisk rådgivning om ændringer i aftaler, aktindsigtssager, udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelsens ledelse.
• Tilrettelæggelse af kontraktstyringsplaner herunder kontakt med styrelsens leverandører.
• Udarbejde koncepter for opfølgning på vigtige elementer i aftalerne herunder navnlig CSR og arbejdsklausuler og udførelse af opfølgninger i samarbejde med de øvrige medarbejdere i sektionen.
• Etablering og fastholdelse af et solidt grundlag for godt leverandørsamarbejde, som sikrer at leverandøren loyalt overholder aftalen.
• Sikring af et hensigtsmæssigt aftaleforløb fra implementering til afslutning af aftalen.
• Opsamling af erfaring om brugen af aftalerne til brug ved genudbud samt deltagelse i arbejdsgrupper i forbindelse med udbud.
• Opgaver og rådgivning vedr. bodshåndtering, analyser og compliance m.v.
HVORFOR VÆLGE OS?
Du bliver en del af en dynamisk organisation med mere end 20.000 medarbejdere, som står over for en stor vækst. Ejendomsstyrelsen er i sig selv en utrolig spændende arbejdsplads, der løser en central opgave for hele Forsvaret. Vores opgaver har en meget stor volumen og ofte med et særligt indhold bl.a. rent sikkerhedsmæssigt. Derudover vil du samarbejde med dine militærfaglige kollegaer inden for spændende områder. I det hele taget vil du være en del af et stort fagligt fællesskab, hvor der altid er kollegaer at sparre og drøfte problemstillinger med. Din personlige udvikling vil være i højsædet, og du vil have gode muligheder for kompetence– og karriereudvikling. Du vil få et grundigt introduktionsforløb og blive koblet på en mentor, så du er godt rustet til at løse opgaverne.
Vi har stort fokus på den enkeltes trivsel og favner det hele menneske. Derfor tilbyder vi en høj grad af fleksibilitet i arbejdet; blandt andet i form af fleksible mødetider, betalt frokostpause og mulighed for hjemmearbejdsdage, når arbejdsopgaverne tillader det. Vi prioriterer, at vores medarbejdere har balance mellem privat– og arbejdsliv, og vi værdsætter, at vi er hele mennesker med et liv uden for kontoret. Derudover har vi en velfungerede personaleforening, som sørger for sociale events, der sikrer, at vi kommer hinanden ved.
Din kommende chef Susanne fortæller:
”Du vil opleve en høj grad af fleksibilitet i forhold til tilrettelæggelse af din arbejdsdag. Vi har fokus på og prioriterer balance mellem arbejdsliv og familieliv. Som medarbejder har du derfor god mulighed for at tilrettelægge egen arbejdstid i samarbejde med din leder. Arbejdsmæssigt får du mulighed for at udfolde dit potentiale ved tværfagligt samarbejde, selvstændig opgaveløsning samt indflydelse på arbejdsopgavernes beskaffenhed”.
Om dig
HVEM ER DU?
Du er uddannet cand. jur. eller cand. merc. jur. Alternativt har du en anden relevant akademisk uddannelse kombineret med juridisk erfaring.
Du har gerne relevant erfaring f.eks. med kontraktstyring, udbud eller erfaring fra advokatbranchen. Du kan også være nyuddannet jurist, med viljen til en stejl læringskurve.
SÅDAN SØGER DU?
Du søger stillingen ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbeviser via knappen ”søg jobbet/ansøg”.
Ansøgningsfristen er søndag den 10. december 2023, men hvis stillingen har fanget din interesse, ser vi gerne din ansøgning hurtigst muligt, da vi holder samtaler løbende.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sektionschef Susanne Löwhagen Hjorth på telefon 7281 3423.
Vil du derimod vide mere om løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse Lars Ole Køppen telefon 7281 9684.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Vi glæder os til at få dig med om bord!
Ansættelsesvilkår
Vi tilbyder en konkurrencedygtig lønpakke inkl. en attraktiv pensionsordning, løbende kompetenceudvikling og gode muligheder for efteruddannelse.
Du ansættes og aflønnes efter gældende overenskomst, og der er i forbindelse med ansættelsen mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg med afsæt i erfaring og kompetencer.
Som ansat i Forsvarsministeriets organisation er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
OM FORSVARSMINISTERIETS EJENDOMSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse støtter og servicerer militære og civile myndigheder under Forsvarsministeriet. Vores opgave er at levere og udvikle attraktive fysiske rammer, som er nødvendige for deres daglige virke.
Vi bygger nyt, vedligeholder, driver kantiner og gør rent på tjenestesteder i hele landet.
Vi har på vegne af Forsvarsministeriets koncern ansvaret for det grønne område, der blandt andet omfatter miljø, energi og naturpleje.
Vores hovedkontor er i Hjørring, men vi har medarbejdere i hele landet. Vi er i alt 1600 ansatte, der tæller både civilt og militært ansatte. Vi er en organisation baseret på stærke fagfællesskaber, og vi prioriterer det tværgående samarbejde højt.
• Vi har ansvaret for over 600 lokationer spredt ud over hele Danmark.
• Vi administrer over 6000 bygninger og forvalter øvelsesområder, der samlet set er på størrelse med Mors.
• Vi bygger og vedligeholder i år for knap en milliard og er blandt andet bygherre på store projekter som campus til de nye F35-kampfly.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, Arsenalvej , 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941700