I Hjørring og opland skal du ikke være bange for at stå med hele rengøringen selv.
Mette og hendes team er nemlig fuldt rustet til opgaven - og de elsker endda at gøre det.
Mette har selv været i branchen siden 2005, hvor hun har arbejdet ved to forskellige firmaer.
Undervejs i 2008 har hun taget en erhvervsuddannelse inden for rengøring, som gør, at hun er meget ferm med både rengøringsmidler og metoder.
“Jeg kan godt lide, at der ikke er to dage, der ligner hinanden. Og jeg kan godt lide udfordringen ved forskelligartede opgaver. Også opgaver, som ligger uden for normalen,” fortæller Mette.
Navnet “Lynet” kommer oprindelig fra filmen Min Søsters Børn, hvor onklen mangler en hjælpende hånd i huset og ringer til husholdningsbureauet Lynet.
Virksomheden ligger i dag det samme sted, hvor Mettes far tidligere drev ejendomsmæglerfirma.
Her hjælper man hinanden
På nuværende tidspunkt har Mette og hendes virksomhed en passende mængde udfordring, som gør det muligt for hende at fokusere ekstra meget på at skabe en god arbejdsplads for sine medarbejdere.
“Det vigtigste for mig er at skabe en god arbejdsplads, hvor medarbejderne har det godt med hinanden. Glæden ved at gå på arbejde er vigtig,” påpeger hun.
Derfor har Mette også valgt, at hendes medarbejdere stort set altid kører to og to, da der er et socialt aspekt i at være to afsted.
Hver morgen mødes alle mand klokken otte og vender dagens arbejde og eventuelle andre ting, der skal snakkes om.
Hos Lynet er man gode til at hjælpe hinanden indbyrdes og prioritere det fælles mål om, at alle bliver færdige ude hos kunden.
Det er dog ikke kun hinanden og kunderne, som Lynet hjælper. De er nemlig også på arbejde ved Danacup i Hjørring, hvor de hjælper med at rengøre skurvogne og området omkring pladsen, som besøges af 30.000 glade gæster.
En virksomhed i vækst
Siden Mette startede op som selvstændig i 2012, har hun ikke haft et roligt øjeblik. Som overhoved i et rengøringsfirma er der nok opgaver at tage sig af, og det har krævet ekstra hænder.
I dag har Lynet 17 medarbejdere, som er fordelt på 10 i dagtimerne og de resterende 7, som arbejder aften og weekend.
Det er et aktivt valg, at Lynet primært beskæftiger sig med rengøring hos private kunder, som børnefamilier, pensionister og lignende.
Det hænder nemlig ofte, at erhvervskunder kræver rengøring på skæve tider af døgnet, hvilket Mette og hendes team ikke er så interesserede i, da de prissætter en stabil hverdag højt.
Mette forklarer også, at en anden grund til, at de foretrækker private kunder er, at rengøringsarbejde med erhvervskunder ofte bliver meget ensartet i længden
“Ved erhvervsrengøring er det meget det samme og vi udfører standardopgaver. Jeg vil hellere ud til de private, hvor der er forskellige overflader, mange spørgsmål og meget kontakt med kunden”.
Der er en del nøglekunder hos Lynet, hvilket betyder, at kunden afleverer en nøgle til deres hjem, så firmaet kan gøre rent, når kunden ikke er hjemme.
Foto: Privat. Her kan man se, at Lynet har været godt i gang med rengøringen af kundens radiator
En forskel i hjemmet
Mette og hendes team hjælper utrolig mange familier med at sikre en hverdag, der er ren og poleret - og de nyder det.
“Det er fedt at kunne se forskellen. Jo mere beskidt, desto sjovere. Det er rart at se, at man gør et godt stykke arbejde,” fortæller Mette.
Derudover kan du altid regne med at komme hjem til et hus, der skinner, for Lynet er nemlig - hvis de selv skal sige det - særligt gode til at gøre deres arbejde grundigt.
“Vi er meget pligtopfyldende. Derudover er vi grundige og sætter en stor ære i vores arbejde. Vi kan godt lide vores arbejde,” fortæller Mette med et smil i stemmen.
Du kan læse mere om Lynets rengøringsservice på deres hjemmeside her!