Socialrådgivere/-formidlere søges til Familie- og Handicapafdelingen i Hjørring kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med børn, unge og familier i udsatte positioner? Eller med familier, hvor barnet/den unge har en psykisk eller fysisk funktionsnedsættelse?

Så kan vi tilbyde dig nye, spændende udfordringer i Familie- og Handicapafdelingen, hvor vi har et stærkt fællesskab, der er kendetegnet ved tillid, dialog og arbejdsglæde. Vi er en afdeling med medarbejdere og ledere, som gerne yder en ekstra indsats for hinanden og for opgaven, og vi gør os stor umage med at tage godt imod vores nye kolleger, uanset om de har meget erfaring med sig, eller kommer med dugfrisk teoretisk viden fra uddannelsen.

Stillingerne opslås med baggrund i, at vi i forbindelse med implementering af Barnets Lov har fået mulighed for at ansætte flere socialrådgivere/socialformidlere. Du vil derfor blive en del af implementeringen af Barnets Lov.

I Familie- og Handicapafdelingen er vi organiseret med en Modtagelse med et Indsatsteam, i et Bydistrikt, et Landdistrikt, et Handicapteam og et Familieplejespeciale under nærmeste ledelse af 5 teamledere samt en afdelingsleder.

Vi forventer at skulle have nye kolleger i Modtagelsen, Handicapteamet samt i By- og Land-distriktet. Opgaverne varierer derfor fra det tidlige forebyggende område i Modtagelsen til arbejdet med handicapkompenserende ydelser og indsatser i Handicapteamet samt til arbejdet med støttende indsatser, anbringelser, tvangssager mv. i Land- og By-distriktet.

Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt og med opstart fra 1. januar 2024 eller snarest herefter.

Vi arbejder med udgangspunkt i fagstrategien ”Fælles Børn – Fælles Indsats”, hvor retningen er sat for tidlige forebyggende indsatser, inddragelse af barnet, familien, netværket og ikke mindst de professionelle fagpersoner omkring barnet ud fra den løsningsfokuserede metode Signs of Safety.

Derudover arbejder vi med en specifik faglig arbejdsmetode, der tager udgangspunkt i tilknytningsteori og mentalisering, som er det teoretiske fundament for vores tilgang i sagerne. I Handicapteamet arbejdes ud fra en neuropædagogisk forståelse af barnets og familiens behov.

I Børne- fritids- og undervisningsforvaltningen har vi en fælles defineret kerneopgave; ”Sammen skaber vi trivsel, læring og udvikling for børn, unge og familier”.

Vores opgaver er bl.a. at:

  • Yde råd og vejledning
  • Iværksætte forebyggende indsatser (SEL §11)
  • Udarbejde børnefaglige undersøgelser (SEL § 50) samt handleplaner forud for iværksættelse af foranstaltninger
  • Gennemføre opfølgning på indsatser og foranstaltninger mv. og foretage sagsbehandling i øvrigt inden for rammerne af Serviceloven samt Barnets Lov fra 2024.
  • Facilitere og lede netværksmøder og sikre relationel koordinering i sagerne, hvilket også i høj grad er vigtigt ift. andre forvaltningsområder mhp. at sikre den gode overgang til voksenlivet.
Særligt for handicapteamet er opgaverne derudover, at:
  • Behandle ansøgninger om merudgifter (SEL § 41), tabt arbejdsfortjeneste (SEL § 42 og § 43), hjemmetræning (SEL § 32) aflastning/afløsning (SEL § 84.1) mv.
Vi anvender ICS (Integrated Children's System) som socialfaglig metode, og vores IT-fagsystem er DUBU, som det vil være en fordel, at du har kendskab til.

Vi har følgende forventninger til dig:
  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler og det vil være en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejde – gerne fra børne- og ungeområdet  
  • Du arbejder systematisk og målrettet med børnefaglige undersøgelser, handleplaner og opfølgninger på indsatser og bevillinger, og sætter en ære i at sikre lovmedholdeligheden i dine sager
  • Du tænker helhedsorienteret, og inddrager alle relevante aktører i sagen – barn/ung, familie, netværk samt professionelle samarbejdspartnere
  • Du har barnet/den unge og dennes ønsker og behov i centrum, men tænker også i ”bedste løsninger til billigste pris”
  • Du kan prioritere, planlægge og bevare overblikket i pressede situationer, hvor mange arbejdsopgaver er i gang på samme tid
  • Du har altid en anerkendende og ressourceorienteret tilgang til borgere, kolleger og samarbejdspartnere og formår samtidig at indtage myndighedsrollen
  • Du er reflekterende over egen praksis, indsats og udvikling, og bidrager til et udviklende og konstruktivt teamsamarbejde
  • Du er med til at skabe tillid, dialog og arbejdsglæde på arbejdspladsen
  • Du arbejder struktureret og tager ansvar for at planlægge dine arbejdsopgaver, så lovmedholdeligheden sikres
Om dine muligheder hos os:
  • Vi tilbyder en høj grad af frihed under ansvar - fx i forhold til fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så arbejdsliv og privatliv kan hænge sammen
  • Vi gør os umage for at tage godt imod vores nye kolleger og klæder dem godt på til at indgå fagligt og socialt i vores arbejdsfællesskab
  • Du får et meningsfuldt arbejde med høj grad af ansvar og medindflydelse
  • Du får en afvekslende og udfordrende arbejdsdag med mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Du får gode muligheder for tværfaglige og tværgående samarbejdsrelationer på tværs af sektorer og forvaltninger
  • Du får gode kollegaer med et godt sammenhold
  • Du får ledelse tæt på, bl.a. med hyppige sagsgennemgange og nem adgang til faglig sparring
  • Du får en arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsmiljø altid er på dagsordenen – disse skal gå hånd i hånd for at sikre udvikling og trivsel i arbejdet.

Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Schimmell på tlf.: 41223534

Forud for endelig ansættelse i stillingen indhentes børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist den 20/11-2023

Der henvises i øvrigt til:
Hjørring kommunes Børne-, Unge- og Familiepolitik
Fælles børn - Fælles indsats
Forebyggelses- og indsatspolitikken
Fælles Ansvar
Ungegarantien
Sammen om Kerneopgaven


Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.


Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935663

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook