BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da 1 af vores dygtige medarbejdere i Handicapteamet nu skal være teamleder hos os, har vi brug for en ny dygtig kollega til en fast stilling på 37 timer ugentligt. Du må meget gerne have erfaring indenfor myndighedsarbejde – og gerne på området for børn og unge med funktionsnedsættelser.
I Familie- og Handicapafdelingen er vi organiseret i et bydistrikt, et landdistrikt, en modtagelse, et handicapteam og et familieplejespeciale under nærmeste ledelse af 5 teamledere samt en afdelingsleder.
Vi arbejder med udgangspunkt i fagstrategien ”Fælles Børn – Fælles Indsats”, hvor retningen er sat for tidlige forebyggende indsatser, hyppig opfølgning samt inddragelse af barnet, familien, netværket og ikke mindst de professionelle fagpersoner omkring barnet ud fra den løsningsfokuserede metode Signs of Safety samt ud fra en neuropædagogisk forståelse af barnets og familiens behov.
På børne- fritids- og undervisningsområdet har vi en fælles defineret kerneopgave; ”Sammen skaber vi trivsel, læring og udvikling for børn, unge og familier”, hvor målgruppen i handicapteamet er børn og unge med funktionsnedsættelser samt deres familier.
Vores opgaver er bl.a. at:
- Yde råd og vejledning
- Foretage screening, afdækning og iværksætte tidligt forebyggende indsatser
- Behandle ansøgninger om merudgifter, tabt arbejdsfortjeneste, hjemmetræning, aflastning/afløsning mv.
- Udarbejde børnefaglige undersøgelser og handleplaner og iværksætte støttende indsatser
- Gennemføre opfølgning på indsatser og foretage sagsbehandling i øvrigt inden for rammerne af Barnets Lov.
- Facilitere og lede netværksmøder og sikre relationel koordinering i sagerne med almenområdet
- Sikre rettidigt og relevant samarbejde med voksenområdet mhp. at sikre den gode overgang til voksenlivet.
Vi anvender ICS (Integrated Children's System) som socialfaglig metode, og vores IT-fagsystem er DUBU, som det vil være en fordel, at du har kendskab til.
I Familie- og Handicapafdelingen har vi et stærkt fællesskab kendetegnet ved tillid, dialog og arbejdsglæde, og vi er en afdeling med medarbejdere og ledere, som gerne yder en ekstra indsats for hinanden og for opgaven.
Derfor har vi også høj grad af frihed under ansvar fx i forhold til fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så arbejdsliv og privatliv kan hænge sammen.
Vi har følgende forventninger til dig:
- Du er uddannet socialrådgiver/-formidler og det vil være en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejde – gerne fra handicapområdet for børn og unge
- Du arbejder systematisk og målrettet med og sikrer lovmedholdeligheden i dine sager
- Du tænker helhedsorienteret og inddrager alle relevante aktører i sagen – barn/ung, familie, netværk samt professionelle samarbejdspartnere
- Du har barnet/den unge i centrum, men tænker også i ”bedste løsninger til billigste pris”
- Du kan prioritere, planlægge og bevare overblikket i pressede situationer, hvor mange arbejdsopgaver er i gang på samme tid
- Du har altid en anerkendende og ressourceorienteret tilgang til borgerne
- Du er reflekterende over egen praksis, indsats og udvikling, og bidrager til et udviklende og konstruktivt teamsamarbejde
- Du er med til at skabe tillid, dialog og arbejdsglæde på arbejdspladsen
- Du trives med administrativt arbejde og kan strukturere din arbejdsdag og opgaver hensigtsmæssigt
Om dine muligheder hos os:
- Du får et meningsfuldt arbejde med høj grad af ansvar og medindflydelse
- Du får en afvekslende og udfordrende arbejdsdag med mulighed for faglig og personlig udvikling
- Du får høj grad af frihed under ansvar fx i forhold til fleksibel arbejdstilrettelæggelse
- Du får gode muligheder for tværfaglige og tværgående samarbejdsrelationer på tværs af sektorer og forvaltninger
- Du får gode kollegaer med et godt sammenhold og en god humor
- Du får ledelse tæt på, bl.a. med hyppige sagsgennemgange og nem adgang til faglig sparring
- Du får en arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsmiljø er på dagsordenen
Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinato Glenn Von Der Lippe på tlf.: 41223553 eller afdelingsleder Gitte Schimmell på tlf.: 41223534
Der indhentes reference samt børne- og straffeattest inden ansættelse.
Det er en fordel, at du har kørekort.
Ansøgningsfrist den 22/9-2024
Der henvises i øvrigt til:
Hjørring kommunes Børne-, Unge- og Familiepolitik
Fælles børn - Fælles indsats
Forebyggelses- og indsatspolitikken
Fælles Ansvar
Ungegarantien
Sammen om Kerneopgaven
Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6110120