Skarpe specialister med økonomisk baggrund til spændende drifts- og udviklingsopgaver

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at blive en del af Forsvaret?

Hos os har vi en række unikke og spændende arbejdsopgaver inden for dataanalyse, regnskab, finansiel controlling, risikostyring og compliance. Der er masser af udviklings- og karrieremuligheder – også for dig uden uniform.

Om os

Du bliver en del af en stor organisation med fokus på løsninger, sparring og faglighed. Vi bestræber os på at gøre arbejdsdagen spændende og produktiv for alle 240 medarbejdere.

Vores arbejdsplads har fokus på work/life balance med plads til fleksibilitet og familieliv. Samtidig har vi fokus på sunde og aktive tiltag.

I Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse er vi med til at støtte og rådgive bredt ud i Forsvarsministeriets koncern, og vi lægger stor vægt på at være de bedste til det, vi gør. Vores opgaver spænder vidt – fra betaling af regninger, bogføring, lønadministration, regnskabsaflæggelse og til styrkelse af koncernens samlede kontrolmiljø.

”Det er altid rart at komme på arbejde. Jeg har kompetente kollegaer og spændende opgaver, og vi kan både være seriøse og grine sammen. Og så er der fokus på trivsel – vi bliver opfordret til at gå ture og være i bevægelse i arbejdstiden”, siger Karoline fra Forvaltningen.

Om stillingen

Lige nu søger vi medarbejdere, der skal bidrage til udviklingen af opgaveløsningen, konsolidere processer og optimere og implementere vores produkter og løsninger. I stillingerne tilbyder vi faglige udfordringer med mulighed for kompetenceudvikling og videre- og efteruddannelse.

Stillingerne kræver, at du har interesse for at arbejde med optimering og analyser – og at drifts-, projekt- eller udviklingsdrevne opgaver lige er dig. Allervigtigst er dit drive og motivation for arbejdet med en kompleks opgaveportefølje.

Opgaver omhandler bl.a.:
• Risikostyring, procesansvar, compliance
- Her søger vi dig, der kan håndtere risiko og compliance i vores opgaver og systemløsninger. Du har måske en relevant uddannelse indenfor økonomi, evt. cand.merc., cand.oecon, HD/HA eller lignende.

• Driftsstøtte og –optimering
- For dig som har forretnings- og procesforståelse og ser muligheder. Du har sikkert en økonomisk baggrund og/eller erfaring med administrativ drift og produktion.

• Regnskab og finansiel controlling
- Her søger vi økonomer, revisorer og finansiel controllere, der har erfaring med regnskab, proces- og kvalitetskontrol og optimering af systemer hertil.

• IT, databehandling og rapportering og udvikling af applikations- og/eller MS-office produkter
- Her søger vi dig, der kan arbejde med Excel, Access og SharePoint i vores opgaveløsning. Du kender også til BI eller tilsvarende system til dataanalyse. Du har måske hands-on erfaring eller en uddannelse i f.eks. ’IT læring eller ledelse’

Der kan opstå behov for projektstillinger med tidsbegrænset ansættelse i perioder op til 1 år.
Hvis du er interesseret i sådan en mulighed, skal du angive det i din ansøgning.

Vi sørger for, at du bliver godt klædt på til jobbet. Og vi investerer i dig og din udvikling gennem både oplæring, uddannelse og kurser.

Om dig

Vi søger kollegaer på tværs af fagområder og specialer.

Vi leder altid efter kollegaer, der på sigt har lyst til at blive specialister inden for deres felt. Din uddannelse er ikke altafgørende – det er dine kompetencer og erfaringer, sammen med din indstilling, nysgerrighed og gå-på mod. Det kan også være, at du har erfaring som projektleder eller proceskonsulent.

Du passer godt ind i flere af vores stillinger, hvis du:
• Udfordrer og bidrager til vores opgaveløsning
• Viser forretningsforståelse og har en analytisk tilgang
• Formår at kommunikere på alle niveauer
• Har kendskab til offentlig regnskab

Det er en fordel, hvis du kender vores systemer – eller hurtigt kan sætte dig ind i dem:
• Rutineret bruger af Excel og MS Office pakken
• Kendskab til SAP
• Workzone eller lignende journaliseringssystem

Fordi der er tale om flere typer af stillinger, er det vigtigt, at du sætter ord på dine personlige styrker, kompetencer og erfaringer. Du kan også beskrive, hvilke opgaver du arbejder bedst med og har størst interesse i.

Ansættelsesvilkår

Hvis du har en kontoruddannelse eller professionsbachelor, vil ansættelse og aflønning ske i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten)

Hvis du har en akademisk uddannelse, vil ansættelse og aflønning ske efter gældende akademikeroverenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1%.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Har du spørgsmål til vores virksomhed eller jobmulighederne, så er du velkommen til at kontakte Specialkonsulent Anne Sofie Reiser Olesen på mail frs-forv12@mil.dk eller tlf. 7281 0719.

Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Betina Koch-Søfeldt, på telefon 7281 9128.

Ansøgningsfristen er den 7. april 2024. Samtaler holdes løbende, så tøv ikke med at sende din ansøgning, allerede nu.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.
For at komme i betragtning til stillingen, beder vi dig om at vedhæfte ansøgning, CV og uddannelsesbevis.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

FORSVARSMINISTERIETS REGNSKABSSTYRELSE’
Vi er én af seks styrelser under Forsvarsministeriet og holder til i Hjørring og beskæftiger mere end 240 medarbejdere, primært med civil baggrund. Vores virksomhed varetager og sikrer de samlede regnskabsmæssige opgaver i koncernen med alt fra betaling af regninger, bogføring og lønadministration, regnskabsaflæggelse og til styrkelse af koncernenes samlede kontrolmiljø.

Forsvaret er under udvikling, og her bidrager og understøtter vi den løbende forretningsmæssige udvikling i koncernen. Vi agerer sparringspartner og lægger vægt på at skabe værdi og sikkerhed i alt, hvad vi gør.

Vi arbejder fokuseret med risikovurderinger og kontrolmiljø, som vi rådgiver om over for øvrige styrelser og myndigheder inden for Forsvarsministeriets område.

Som arbejdsplads fokuserer vi på vores medarbejderes trivsel i forhold til blandt andet work-life-balance, fleksibilitet, kompetenceudvikling og medarbejderinvolvering. Vi har faglige miljøer og lægger vægt på videndeling på tværs, proces- og helhedsforståelse og en løbende implementering af automatiserede løsninger.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om Regnskabsstyrelsen på www.regnskabsstyrelsen.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse, Arsenalvej , 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013725

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook