Sagsbehandler med fokus på GIS og databehandling til Etablissement- og Terrænkommandoen i Hjørring

dato

Brænder du for at arbejde med data og driftsnær sagsbehandling og har du en grøn baggrund?

Motiveres du af at indgå i samarbejder på tværs af fagligheder og med en bred kontaktflade? Har du lyst til at være del af et arbejdsmiljø, hvor tempoet er højt og dagsordenerne omskiftelige, med fokus på at skabe de bedste resultater og værdi for vores kolleger og brugere, så er du måske vores nye sagsbehandler.

Om os
Etablissement- og Terrænkommandoen har hovedkontor i Hjørring, men vi har etablissementer i hele landet. Du er en del af Etablissementsdriftssektionen, som er en ud af fem sektioner i Driftsafdelingen.

I Driftsafdelingen understøtter og drifter vi aftaler på hele facility management området gældende for vores etablissementer. I Etablissementsdriftssektionen arbejder vi særligt inden for områderne arealpleje, vintertjeneste, affaldshåndtering og etablissementsservice, som favner bredt.

Vi er back office for vores decentrale struktur ude på kasernerne, flyvestationerne og flådestationerne i Danmark. Sektionen har ansvar for sagsbehandling, databehandling og processer relateret til driften, optimerings- og udviklingsopgaver, analyser og rapportering, projektledelse af driftsudbud og administration mm.

Arbejdsmiljøet er præget af høj faglighed og en uformel omgangstone, hvor trivsel, dialog og ordentlighed prioriteres højt. Du bliver en del af en dynamisk arbejdsplads i et politisk styret miljø.

Din kommende kollega Martin siger:
”I EDS generelt og i vores ”Arealplejeteam” deler vi en særlige arbejdsglæde som hænger sammen med vores spændende opgaver og tætte og stærke samarbejde. Vi hjælper og støtter hinanden i en hverdag som nok kan være travl men aldrig kedelig. Hverdagen er omskiftelig og arbejdsopgaver kan komme hurtigt ind og skal somme tider løses hurtigt. Også når løsningen er ukendt. Derfor er det vigtigt at vi kan hjælpe, støtte og løfte hinanden som vi gør.

Om stillingen
Du indgår i teamet, der beskæftiger sig med arealpleje, vintertjeneste og skov- og naturområdet.
Du er bl.a. ansvarlig for sektionens dataarbejde i GIS, hvilket blandt andet består i at:

  • Bidrage til at højne og vedligeholde kvaliteten af vores datagrundlag, som er styrende for vores drift. Herunder indtegning af ændringer i GIS og registrering og opsætning af udtræk.
  • Udføre analyseopgaver, herunder stikprøvekontroller, rapportering, forbedringsforslag mv. og udlede sammenhænge og omsætte data i rapporter efter formål og behov.
  • Agere sparringspartner og rådgive vores decentrale driftsstruktur.
  • Bidrage til at vejlede og uddanne vores kolleger i brugen af GIS, herunder udarbejde vejledninger, uddannelsesmateriale og forestå uddannelse og/eller praktisk støtte i opgaveløsningen.
  • Sagsbehandle på aktuelle opgaver inden for særligt arealplejeområdet.
  • Varetage styring af sektionens mailpostkasse.
Ud over opgaverne i GIS, har du gode muligheder for at præge retningen for dine opgaver og være en del af sektionens udvikling. Du får fleksibilitet i forhold til arbejdstid og hjemmearbejdsdage efter aftale, når du er sikkerhedsgodkendt.

Der skal til stillingen forventes rejsedage, hvilket giver en særlig mulighed for at komme rundt på vores etablissementer og møde vores kolleger og deres hverdag. Derudover har du mulighed for at udvikle eller videreudvikle dine kompetencer via kurser og uddannelse.

Om dig
Vi er åbne for din uddannelsesbaggrund, men vi ser gerne, at du har en baggrund inden for en eller flere af følgende fagområder: Offentlig administration, GIS og geodata, miljø/naturforvaltning og eller formidling og vejledning. Måske har du en professionsbachelor i offentlig administration, en kontoruddannelse eller en baggrund som teknisk designer eller en relevant akademisk uddannelse, gerne med erfaring med GIS. Det er en fordel, hvis du har en grøn baggrund og tidligere erfaring med eller interesse for arealpleje og skov- og natur området, men det er ikke et krav.

Du motiveres af at arbejde med og styrke kvaliteten af vores datagrundlag, og arbejde med dataopsamling – særligt inden for GIS. Du arbejder struktureret, håndterer flere opgaver samtidigt og har blik for detaljen uden at miste det pragmatiske fokus.

Du er nysgerrig, udfordrer gerne vante processer og deler dine idéer. Du trives med at opsøge viden, afklare behov og sikre, at opgaver følges helt til dørs.

Du kommunikerer klart og professionelt – både skriftligt og mundtligt – og formidler gerne din viden, fx i undervisningssammenhænge.

Du bidrager til et godt samarbejde og trives i et miljø, hvor hverdagen er foranderlig og hvor vi forventer og værdsætter, at alle bidrager til at opnå de fælles mål. Der udover ser du vigtigheden i, at vi støtter hinanden på tværs af sektionen, afdelingen og organisationen.

Ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende overenskomst for ansatte i staten. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer er der mulighed for forhandling af tillæg. Dertil kommer en fuld arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Hjørring.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Ønsker du yderligere information om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Sektionschef, Tina Trab på telefon 4070 5906.

Har du spørgsmål til løn- eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse HR-konsulent, Mie Jensen på telefon 3266 5394.

Ansøgningsfristen er den 24. august 2025. Samtaler forventes afholdt løbende.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Etablissement- og Terrænkommandoen
Etablissement- og Terrænkommandoen støtter og servicerer militære operative enheder og øvrige myndigheder under Forsvarsministeriet ved at levere og udvikle de fysiske rammer, som er nødvendige for deres virke. Etablissement- og Terrænkommandoen leverer et full service koncept, hvor opgaverne omfatter; Facility management, nybyggeri, vedligehold, miljø- og energiopgaver samt naturpleje – og udføres overvejende via eksterne leverandører.

Etablissement- og Terrænkommandoen har hovedkontor i Hjørring, men har medarbejdere på tjenestesteder over hele landet. Vi har i alt 860 etablissementer spredt ud over hele Danmark og et samlet årligt budget på ca. 2 mia. kr. Vi har 2,4 mio. m2 bebyggelse i vores portefølje, et samlet øvelsesareal på ca. 36.000 hektar, og vi beskæftiger ca. 600 medarbejdere.

Etablissement- og Terrænkommandoen er overvejende en civil arbejdsplads, der er båret af stærke fag- og vidensfællesskaber. Kommandoen har ejendomsdriften i centrum: Både i opgaveløsningen med vores kunder og i forhold til kompetenceudvikling af vore medarbejdere.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.forsvaret.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse Hjørring Kaserne, Arsenalvej, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e5316db7-f5c3-4f28-aea0-260bb113505a

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook