BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du tænke dig at være med til at forbedre arbejdsmiljøet i en administrativ styrelse og bidrage til konstant vedligeholdelse og udvikling af arbejdsmiljøet? Vi søger en person der kan samarbejde på tværs af afdelinger, arbejde struktureret og har gode kommunikationsevner.
I rollen som arbejdsmiljøinspektør vil du give rådgivning til ledelsen og arbejdsmiljøorganisationen samt være arbejdsmiljøkoordinator for arbejdsmiljøudvalget.
Om os
Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse er én af seks styrelser i Forsvaret og har til huse på Hjørring Kaserne, hvor vi udfører administrative opgaver for hele koncernen. Vi er organiseret i fire afdelinger med mere end 250 medarbejdere. Der er en bred sammensætningen af medarbejdere, og miljøet er præget af høj faglighed og samarbejde. Der bliver lagt stor vægt på vores medarbejderes trivsel, udvikling, involvering og tilbyder en høj grad af fleksibilitet – en god work life balance.
Du kommer til at indgå i en sektion med 10 kollegaer, der bl.a. løser opgaver vedr. pas- og visumadministration, administration til støtte for Hjemmeværnets frivillige, bruger- og rettighedsstyring for MITID, militær sikkerhed, intern logistik samt uddannelse og træning af regnskabsmedarbejdere og kasserere til udsendelse.
Om stillingen
Dit arbejde som rådgiver består af en bred vifte af opgaver omhandlende rådgivning og vejledning og udarbejdelse af materiale med udgangspunkt i styrelsens behov og det kontinuerlige forebyggende arbejde inde for arbejdsmiljø.
Du får stor frihed til at planlægge og tilrettelægge dit arbejde, hvor vi tilbyder varierende arbejdsopgaver i et uformelt miljø.
Dine primære opgaver vil være:
• Rådgivning og vejledning af styrelsens medarbejdere vedr. ergonomi, hjælpemidler samt kontorforhold, herunder nødvendig rekvirering
• Anmeldelse af arbejdsskader
• Tovholder på arbejdsmiljømøder (dagsorden og aktioner) samt bidrag til SU, herunder årlig arbejdsmiljødrøftelse
• Udarbejde og vedligeholde diverse arbejdsmiljøbestemmelser, herunder oversigter, vejledninger, hjemmeside, nyhedsbreve m.v.
• Medvirke ved APV-undersøgelser og fastlæggelse af handleplaner på det fysiske område.
• Koordinator på rapportering til koncernens arbejdsmiljøelement
• Samarbejde med andre arbejdsmiljøelementer på kasernen
Det må forventes, at du på et tidspunkt vil kunne støtte andre områder i sektionen alt efter dine interesser og behov.
Om dig
Vi forventer, at du viser stor interesse for arbejdsmiljøområdet. Selvom det ikke er et krav, ville det være ønskeligt, hvis du har de relevante formelle uddannelser inden for dette område.
Samtidig ønsker vi, at du er løsningsorienteret, god til at prioritere og dygtig til at samarbejde på tværs af organisationen. I dit arbejde skal du have en bred forståelse og anvende denne til at skabe den rette balance i din rådgivning og dialog.
Du skal være struktureret og kunne forudse udfordringer i opgaveløsningen, samtidig med at du kan arbejde selvstændigt med dine egne opgaver.
Vi forventer også, at du er engageret og har gode kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en seniorsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
Stillingen kan besættes af en oversergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse inden for en kortere årrække.
I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på efterfølgende udnævnelse. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen er ligeledes opslået til besættelse som civil.
Dit faste tjenestested vil være i Hjørring.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sektionschef, Claus S. Pedersen på telefon 7281 0736.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Lisbeth Baldus ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse mail FPS-LBA@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfrist er den 5. november 2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.
Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
FORSVARSMINISTERIETS REGNSSKABSSTYRELSE
Vi er én af seks styrelser under Forsvarsministeriet og holder til i Hjørring og beskæftiger mere end 240 medarbejdere, primært med civil baggrund. Vores virksomhed varetager og sikrer de samlede regnskabsmæssige opgaver i koncernen med alt fra betaling af regninger, bogføring og lønadministration, regnskabsaflæggelse og til styrkelse af koncernenes samlede kontrolmiljø.
Forsvaret er under udvikling, og her bidrager og understøtter vi den løbende forretningsmæssige udvikling i koncernen. Vi agerer sparringspartner og lægger vægt på at skabe værdi og sikkerhed i alt, hvad vi gør.
Vi arbejder fokuseret med risikovurderinger og kontrolmiljø, som vi rådgiver om over for øvrige styrelser og myndigheder inden for Forsvarsministeriets område.
Som arbejdsplads fokuserer vi på vores medarbejderes trivsel i forhold til blandt andet work-life-balance, fleksibilitet, kompetenceudvikling og medarbejderinvolvering. Vi har faglige miljøer og
lægger vægt på videndeling på tværs, proces- og helhedsforståelse og en løbende implementering af automatiserede løsninger.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om Regnskabsstyrelsen på www.regnskabsstyrelsen.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, Arsenalvej , 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927508