Er du en teamplayer som griber enhver opgave og løber den i mål. Har du en stærk systemforståelse og lyst til at forbedre arbejdsprocesser i en organisation, hvor drift og udvikling går hånd i hånd?
Motivers du af at skabe mening og effektive løsninger for dine kollegaer, er du nysgerrig, og har du erfaringer inden for udvikling, og trives du i et krydsfelt, hvor hverdagens drift og indkøbsprocesser skal mødes – så er det måske dig vi søger.
Om os
Etablissement- og terrænkommandoen har hovedkontor i Hjørring, mens etablissementerne er fordelt i hele landet. Du er en del af Driftsafdelingen der i dag består af 6 sektioner, som understøtter driften ved vores decentrale struktur på kasernerne, flyvestationerne og flådestationerne.
Driftsudviklingssektionen er en nyopstartet sektion, du får derfor en unik mulighed for at være med til at forme og udvikle din stillingen. Sektionen har blandt andet ansvar for projektledelse af optimerings- og udviklingsopgaver samt driftsudbud. Derudover gennemfører vi funktionsuddannelser i SAP, procesudarbejdelse, tværgående koordinering og formidling heraf.
Arbejdsmiljøet er præget af høj faglighed og en uformel omgangstone, hvor trivsel, dialog og ordentlighed prioriteres højt. Du bliver del af en dynamisk arbejdsplads i et politisk styret miljø. Der er fokus på samarbejde for at opnå en solid og effektiv løsning af opgaverne.
Din kommende kollega udtaler:
”Personligt stortrives jeg med at arbejde i Driftsafdeling, hvor vi arbejder selvstændigt og med en stor grad af frihed under ansvar. Der er god balance imellem de administrative opgaver og muligheden for at ”strække benene” når vi besøger Forsvarets etablissementer for at implementere og sparre omkring nye og eksisterende løsninger og processer, med henblik på at løse driftsopgaven lokalt. I sektionerne såvel som i afdelingen har vi både et stærkt sammenhold på kontoret og omkring opgaveløsningen og et godt socialt fællesskab. Med andre ord en super spændende arbejdsplads, med meningsfyldte opgaver og gode kollegaer”.
Om stilling
Som sagsbehandler og generalist får du en bred og alsidig opgaveportefølje med fokus på kommunikation, relations arbejde, procesudvikling og kompetenceopbygning i vores drift. Du vil arbejde projektorienteret, og dine opgaver vil derfor variere i både kompleksitet, varighed og fagområde. En central del af rollen er at fungere som bindeled mellem faglige eksperter og driften, hvor du bidrager til at sikre, at vores processer er opdaterede, forståelige og effektive – processer, som teamet både udvikler og implementerer.
Du bliver en del af et team af nøglepersoner, der udvikler undervisningsmateriale og tilsikre kompetenceudviklingen blandt vores ca. 300 SAP-brugere på tværs af landet. I rollen vil du både skulle undervise, udvikle og rådgive – og for at omsætte komplekst stof til letforståelige løsninger, der skaber værdi for vores kollegaer og brugere.
Der må forventes rejsedage i forbindelse med undervisning, samarbejde og besøg hos Etablissementspartnerelementer mv.
Om dig
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du har en professionsbachelor i offentlig administration eller anden relevant akademisk uddannelse. Du kan også være kontoruddannet gerne inden for offentlig administration evt. med akademifag inden for kommunikation/formidling, projektledelse, procesudvikling eller lignende.
Du trives med en bred kontaktflade og et tæt samarbejde til dine kollegaer. Du er nysgerrig og har lyst til kontinuerligt at udvikle din forretningsforståelse og dykke ned i forskellige fagområder.
Du har stærke koordineringsevner og kan skabe overblik og fremdrift. Du er en stærk kommunikator både på skrift og i tale, og du fremstår som en troværdig formidler. Du trives med en selvstændig indsats inden for de aftalte rammer, og det falder dig naturligt at være proaktiv og struktureret i opgaveløsningen.
Derudover har du stærke analytiske færdigheder samt erfaring og evnen til at tilpasse dig skiftende forhold, samt at kunne samarbejde på tværs af alle niveauer i organisationen.
Har du kendskab til Etablissement- og Terrænkommandoens indkøbsprocesser og SAP-moduler, er det det en fordel, men ikke et krav.
Du forventes at bidrage til et godt arbejdsmiljø og samarbejde, og kan se vigtigheden i at løfte i flok.
Ansættelsesvilkår
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Hjørring.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Tina Trab på telefon 4070 5906.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Sofie Gadegaard på telefon 3266 5585.
Ansøgningsfristen er den 7. december 2025 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingerne er til besættelse hurtigst muligt og senest den 1. februar 2026. Vi afholder samtalerne løbende.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Etablissement- og Terrænkommandoen
Etablissement- og Terrænkommandoen (ETK) støtter og servicerer militære og civile myndigheder under Forsvarsministeriet. Vores opgave er at levere og udvikle attraktive fysiske rammer, som er nødvendige for deres daglige virke.
Vi bygger nyt, vedligeholder, driver kantiner og gør rent på tjenestesteder i hele landet.
Vi har på vegne af Forsvarsministeriets koncern ansvaret for det grønne område, der blandt andet omfatter miljø, energi og naturpleje.
Vores hovedkontor er i Hjørring, men vi har medarbejdere i hele landet. Vi er i alt 1600 ansatte, der tæller både civilt og militært ansatte. Vi er en organisation baseret på stærke fagfællesskaber, og vi prioriterer det tværgående samarbejde højt.
• Vi har ansvaret for over 600 lokationer spredt ud over hele Danmark.
• Vi administrer over 6000 bygninger og forvalter øvelsesområder, der samlet set er på størrelse med Mors.
• Vi bygger og vedligeholder i år for knap en milliard og er blandt andet bygherre på store projekter som campus til de nye F35-kampfly.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse Hjørring Kaserne, Arsenalvej, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9ef81631-31e9-487a-b2be-2953a53580e6