BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du bidrage til at skabe effektive og transparente arbejdsgange på tværs af Statens Administration? Brænder du for at kortlægge og udvikle effektive lønprocesser? Og har du mod på at hjælpe styrelsens Lønenhed med at implementere nye processer? Så er du måske den, vi leder efter.
Om stillingen Som produktudvikler er du med til at sikre optimale processer i Statens Administration. Vi er et fagligt team, der bistår med at udvikle og effektivisere nye standarder for løn-, refusion- og regnskabsadministration i Staten. Du bliver således en del af udviklerteamet for Løn samt en del af et produktudviklingsteam på 10 medarbejdere.
Produktudviklingsteamet understøtter alle enhederne i Statens Administration på processuelle områder for at sikre en effektiv drift af Statens Administrations opgaver. Det gør vi bl.a. ved at facilitere og drive små og store procesændringer samt understøtte styrelsens mission om at sikre effektivisering af den offentlige sektor bl.a. ved brug af robot teknologi og smarte IT-løsninger.
Som løn-produktudvikler vil du – i tæt samarbejde med dine nærmeste kolleger og forretningscentret – være ansvarlig for udvikling og effektivisering af lønprocesserne og for, at den færdige proceskortlægning giver overblik og er kvalitetssikret.
Dine primære opgaver vil være at:
- udvikle og effektivisere lønprocesserne
- kortlægge lønprocesser i samarbejde med dine kolleger i Statens Administration
- bistå organisationen i forbindelse med fagområdernes egen implementering
- deltage i videreudvikling og vedligeholdelse af lønsystemerne
- sikre gevinstrealisering på både kort og langt sigt via KPI og proces confirmation
Det er ikke afgørende, hvilken uddannelse du har, men vi forventer, at du har en akademisk baggrund og motiveres af at arbejde med effektivisering af processer. Vi lægger vægt på, at du har en helhedsorienteret tilgang til processer, og at du kan bruge din viden og dine kompetencer til at dokumentere og udvikle Statens Administrations processer, samtidig med at du hjælper med at sikre, at de bliver implementeret og benyttet på alle niveauer i styrelsen.
Det er vigtigt, at du kan forstå og sætte dig ind i organisationens behov, så du kan sparre med dine kolleger og udfordre de henvendelser, du får. Derudover skal du kunne sikre løsninger, der understøtter styrelsen bedst muligt.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- kan udvise dømmekraft
- kan arbejde selvstændigt og trives med at tage ansvar for dine egne opgaver
- kan bevare overblikket i en ofte travl hverdag
- har en god procesforståelse og kan drive en proces fra A til B
- har blik for, hvordan arbejdsgange kan optimeres
- evner både at være detaljeret og at skabe overblik i din kortlægning af processer
- har en positiv tilgang til dit arbejde og dine samarbejdspartere
Statens Administration er organiseret i to centre – Udviklingscentret og Forretningscentret. Du kommer til at indgå i produktudviklingsteamet som er en del af Udviklingscentret, der har til opgave at understøtte og udvikle forretningsopgaverne og sikre en løbende dialog med Forretningscentret.
Produktudviklingsteamet består af en teamleder og 10 medarbejdere. Vi er et engageret, humørfyldt og uhøjtideligt team, som løser mange forskellige former for opgaver, hvor vi veksler mellem selvstændig opgavevaretagelse og tætte samarbejdsfællesskaber. Vi værdsætter en uformel omgangstone og prioriterer at tage vare på hinanden i en travl hverdag. Vi har kunden i centrum og leverer værdi gennem høj faglighed og evnen til at forstå kundernes forretningsmæssige behov. Dette sker gennem facilitering af løbende forbedringer og i tæt samarbejde med andre samarbejdspartner som for eksempel Økonomistyrelsen og eksterne konsulenter.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse den 1. oktober 2023.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Tjenestestedet er Arsenalvej 33 i Hjørring.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Mette Larsen, tlf. 4178 2231 eller kontorchef Heinrich Sigsgaard, tlf. 5215 9700.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest 25. august 2023.
Samtaler afholdes i uge 35 og 36.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Statens Administration Hjørring, Arsenalvej 33, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171194&DepartmentId=7568&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5884590