Moms- og afgiftsspecialister til Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du stærke kompetencer inden for moms og afgifter, så er du måske vores nye kollega i Forvaltningssektionen?

Vi søger to stærke profiler til at fuldende vores dygtige team.

Om os


Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse er en arbejdsplads med fokus på udvikling og resultater, hvor du bliver en del af en professionel og dynamisk organisation. Vi lægger vægt på et godt samarbejde, professionalisme og ikke mindst god kundeservice. Vores kommende kollega kommer til at indgå i et fagligt miljø, hvor der forventes en høj grad af selvstændighed i løsningen af en række spændende opgaver inden for moms- og afgiftsområdet

Forvaltningssektionen, herunder de otte medarbejdere i forvaltningsteamet som du vil blive tilknyttet, er en stabsfunktion og understøtter hele Regnskabsstyrelsen. Sektionen består af 23 dygtige og engagerede medarbejdere.

En af vores kerneopgaver er at arbejde med udvikling og vedligeholdelse af interne bestemmelser og vejledninger for Forsvarsministeriets regnskabsvirksomhed. Efter opgaveanvisning eller direktiv fra Forsvarsministeriet udarbejder sektionen endvidere økonomibestemmelser på koncernniveau og varetager i den forbindelse juridisk rådgivning inden for moms, skatter og afgifter.

Om stillingen


Vi søger en moms- og afgiftsspecialist, der kan:
• rådgive om konkrete moms- og afgiftsspørgsmål i Forsvaret,
• bidrage til at opsætte procedurer og processer i forhold til refusion og afregning af afgifter og moms,
• udføre intern understøttelse af Regnskabsstyrelsens øvrige afdelinger, og
• varetage henvendelser fra andre institutioner inden for koncernen.

I forvaltningsteamet vil du indgå i et tæt samarbejde med de syv medarbejdere og en teamkoordinator i forhold til at udarbejde og ajourføre koncernens økonomi- og regnskabsbestemmelseskompleks, vejledninger og forretningsgange.

De øvrige medarbejdere har primært juridisk baggrund og teamet udviser stor selvstændighed i opgaveløsningen inden for en lang række juridiske og økonomiske discipliner, herunder at omsætte den juridiske tilgang til praktiske løsninger.

”Jeg synes, at det er en fornøjelse at gå på arbejde hver dag. Der er sjældent to dage, som er ens i forvaltningsteamet, og vores arbejdsdage er fyldte med en masse spændende og udfordrende opgaver. Og samtidig har jeg nogle fantastiske kollegaer, der også er med til at gøre arbejdsdagen sjov”, siger Louise, der er fuldmægtig i forvaltningsteamet.

Din teamkoordinator har ansvaret for den daglige drift og det faglige ansvar for teamets leverancer og sektionschefen er din personaleleder.

Chefen for Forvaltningssektionen, Jesper Jungclaus, fortæller, ”at man i høj grad vil opleve en stor variation af opgavetyper og har en høj grad af fleksibilitet i sin tilrettelæggelse af sin arbejdsdag. Vi har fokus på at skabe de bedste rammer for at få enderne til at mødes i balancen mellem arbejds- og familielivet, og har fokus på både fysisk og psykisk sundhed på arbejdspladsen bl.a. gennem microtræning og motionshold i arbejdstiden”.

Teamet har en alsidig og udfordrende hverdag med spændende opgaver i et fagligt miljø med en uformel omgangstone, hvor vi hjælper hinanden. Samtidig har vi en stor kontaktflade med hele organisationen, og opgaverne kan spænde vidt.

Om dig


Vi forventer, at du har:
• en relevant videregående uddannelse eksempelvis cand.merc.jur, cand.merc.aud eller tilsvarende
• flere års relevant erfaring fra skattemyndighederne eller revisionsbranchen, hvor du har arbejdet med rådgivning og controlling af større offentlige virksomheder inden for moms- og afgiftsområdet.
• veludviklede analytiske evner, arbejder struktureret og er god til at tilegne dig ny og kompleks viden og omsætte den til praktiske løsninger.
• gode samarbejds- og kommunikationsevner, hvor du kan formulere dig i et letforståeligt sprog såvel mundtligt som skiftligt, da du får en bred berøringsflade med de forskellige institutioner i koncernen samt øvrige afdelinger i Regnskabsstyrelsen.

Vi lægger vægt på et godt samarbejde, at være professionelle og ikke mindst yde en god service over for vores kunder.

Ansættelsesvilkår


Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende relevante overenskomst. Der vil i forbindelse med en ansættelse være mulighed for forhandling af tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer. Der er til stilingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Derudover tilbydes betalt frokostpause, kantineordning, frugtordning, fleksibel arbejdstid, medarbejdermotion i arbejdstiden og mulighed for sociale aktiviteter.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne gennem hele dit ansættelsesforhold.

Kontakt og ansøgning
Har du lyst til at høre mere om stillingen, kan du kontakte sektionschef Jesper Jungclaus telefon 728 10721.

Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Agrin Safari på telefon 728 19133.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket og vedhæfte relevante dokumenter, som eksamensbevis mv.

Ansøgningsfrist er den 11. juni 2023 og samtaler forventes afholdt i uge 24.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Om Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse
Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse er én af syv styrelser under Forsvarsministeriet. Vi er beliggende i Hjørring og beskæftiger ca. 240 medarbejdere, primært med civil baggrund. Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse varetager og sikrer den samlede regnskabsvirksomhed i koncernen. Opgaverne spænder vidt – fra betaling af regninger, bogføring og lønadministration, regnskabsaflæggelse og til styrkelse af koncernenes samlede kontrolmiljø. Det er samtidig vores opgave at bidrage og understøtte den løbende forretningsmæssige udvikling i koncernen. Som sparringspartner lægger vi vægt på at skabe værdi og sikkerhed i alt, hvad vi gør.

Vi arbejder fokuseret med risikovurderinger og kontrolmiljø, og vi er rådgivende på disse områder over for vores kunder. Vores primære kunder er øvrige styrelser og myndigheder inden for Forsvarsministeriets område. Vi ser det som en af vores største opgaver at støtte vores kunder, så alle inden for Forsvarsministeriet område kommer i mål med et styrket økonomisk kontrolmiljø.

Som arbejdsplads har vi fokus på helhedsforståelse, medarbejderinvolvering og samarbejde på tværs i organisationen. Vi leverer opgaveløsninger på et højt fagligt niveau, som til stadighed tilpasses efter omgivelsernes krav. Vi lægger vægt på den tværorganisatoriske videndeling, proces- og helhedsforståelse samt en løbende implementering af automatiserede løsninger.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om Regnskabsstyrelsen på www.regnskabsstyrelsen.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse, Arsenalvej 55C, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183445&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841538

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet