BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre fundamentet for finansieringen af det danske samfund og har du lysten og evnerne til at give virksomheder en faglig, forståelig og serviceminded vejledning? Så bliv en del af holdet i vores virksomhedsvejledning.
Vejledning af virksomheder, der gør en forskel!
Skattestyrelsens Virksomhedsvejledning besvarer generelle henvendelser på skatte-, moms- og afgiftsområdet og yder én til én vejledning til virksomheder pr. telefon, chat og mail.
Din opgave bliver hovedsageligt at give faglig vejledning telefonisk, derfor er det vigtigt, at du gør det nemt og trygt for virksomheder at være i kontakt med Skattestyrelsen.
Vi søger medarbejdere indenfor fagområdet: Erhvervs- og selskabsbeskatning.
Du kommer fx til at vejlede selvstændig erhvervsdrivende og selskaber om indberetning og opgørelse af virksomhedens skattemæssige resultat, om opstart af virksomhed, fradragsberettigede udgifter og om hvordan man lukker en virksomhed. Vejledningen på erhvervs- og selskabsområdet er bred og meget varieret.
Det er derfor vigtigt, at du har lyst til telefonisk vejledning som den primære del af dine arbejdsopgaver.
Om dig – Serviceminded og med lyst til at lære nyt
Vi vægter at du kan arbejde selvstændigt og er engageret. Du har gode samarbejdsevner og du befinder dig godt med at arbejde i teams, hvor vi gennem sparring og vidensdeling spiller hinanden gode.
Du er rummelig og serviceminded og du har lyst til at blive faglig dygtig på skatteområdet og interessen i at uddanne dig inden for enhedens områder.
Du er empatisk og med flair for både mundtlig og skriftlig kommunikation på dansk og engelsk. Samtidig er du serviceminded, omhyggelig og har de personlige kompetencer til, at sikre en venlig og imødekommende myndighedsbetjening, også selv om du skal svare på de samme spørgsmål flere gange på en dag.
Din baggrund
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være finansøkonom, professionsbachelor i skat eller offentlig administration, HD, cand.merc. eller anden relevant regnskabsmæssig uddannelse og gerne kombineret med erhvervserfaring. Du kan også være nyuddannet – det vigtigste er, at du har lyst og interesse i at tilegne og formidle ny viden.
Du er en habil IT bruger og har en god talforståelse, så du er i stand til at forholde dig til forskellige beregninger i forbindelse med henvendelserne.
Dit nye team
Virksomhedsvejledning består af 265 medarbejdere, der håndterer mundtlig og skriftlig vejledning for landets erhvervsvirksomheder.
Du kan se frem til at blive en del af et team på ca. 25 medarbejdere, hvor den telefoniske vejledning er den primære opgave. Vi prioriterer høj faglighed, et stort engagement og et godt socialt sammenhold. Din dagligdag vil foregå i et uformelt miljø, hvor trivsel og arbejdsglæde er vigtig.
Du vil sammen med andre nyansatte blive klædt godt på i form af et tilrettelagt oplæringsforløb, sidemandsoplæring og en hverdag, hvor du lærer imens du arbejder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Passer profilen på dig, så send os din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest 5. november 2023.
Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Jannie Johanne Heggøy på telefon 7237 2993 eller funktionsleder Birgithe Jacobsen på telefon 7238 4151. Vi forventer at afholde samtaler i uge 46 og 47. Forventet tiltrædelse 1. januar 2024 eller efter individuel aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Parallelvej 11, 9800 Hjørring.
Har du fået lyst til at vide mere… KOM OG MØD OS!
Vi afholder en uformel fyraften-café 30. oktober 2023.
Kom forbi vores lokaler (indgang fra Parallelvej 11, 9800 Hjørring) imellem kl. 17.00-18.30, her står vi klar til at besvare dine spørgsmål om at være en del af Virksomhedsvejledningen.
Tilmelding er ikke nødvendig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Hjørring, Parallelvej, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925744