BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med personaleledelse, og har du lyst til at indgå i en nytænkende og engageret ledergruppe? Vil du være med til at videreudvikle en effektiv og værdiskabende vejledning, som imødekommer borgernes og virksomhedernes behov? Og vil du være med til at udøve ledelse i Danmarks største styrelse, der har som mål at være en af Danmarks bedste arbejdspladser?
Vi søger en kompetent funktionsleder til Skattestyrelsen i Hjørring til enheden Virksomhedsvejledning 8. Enheden vejleder på generelle henvendelser fra borgere og virksomheder indenfor fagområdet Motor. Emnerne er især registrering, ejerskifte- og betalingsforhold. De faglige ansvarsområder kan variere i takt med organisationsændringer og medarbejdersammensætning. Vi yder vejledning ved én-til-én samtaler med borgere og virksomheder primært over telefonen, men også via mail og chat.
Ansvarsområder
Dit primære ansvar som funktionsleder er drift- og personaleledelse af ca. 20 dygtige og engagerede medarbejdere, som varetager vejledningsopgaven. Vi er en professionel organisation, som understøtter dine daglige lederopgaver for at sikre planlægning, målstyring og effektiv ressourceallokering. Som personaleleder vil du gennem målrettet kompetenceudvikling og rekruttering fokusere på at tiltrække og fastholde dygtige medarbejde. Du sikrer kontinuerligt effektivisering af arbejdsgange og processer i din enhed. Yderligere har du evnen til at kommunikere klart og tydeligt. Internt får du et tæt samarbejde og sparring med lederne i de øvrige enheder samt med kontorchefen for fagområdet.
Du vil referere direkte til underdirektøren, hvor din rolle bliver at sikre, at din enhed - sammen med de øvrige enheder - kommer sikkert i mål.
Fokus på empatisk ledelse og en sikker driftsstyring
Du har ledelseserfaring, interesse og talent for ledelse, samt besidder de rette faglige og personlige kvalifikationer. Særligt lægger vi vægt på, at du kan finde den indre motivation hos dig selv og dine medarbejdere. Det er en fordel, hvis din erfaring er fra en politisk styret organisation, men dette er ikke et krav. Vi forestiller os, at du har en skatte-/afgiftsfaglig uddannelse, en relevant akademisk uddannelse eller tilsvarende. Vi forventer, at du kommunikativt brænder igennem i din ledelsesstil og formår at sætte retning for din enhed.
Det er en fordel, hvis du allerede har erfaring med driftsstyring og optimering. Din hidtidige karriere har måske givet dig faglig viden om professionel kundeservice rettet mod enkeltpersoner og virksomheder.
Samarbejde og pionerånd
Som funktionsleder i Virksomhedsvejledning 8 kan du se frem til at blive en del af et engageret, dynamisk og stærkt fagligt ledelsesteam bestående af 7 ledere i Hjørring og 3 i København, som er præget af pionerånd, tæt samarbejde og viljen til at lykkes sammen. Ligeledes vil du komme til at arbejde indenfor et fagområde, der er i konstant udvikling. Du vil indgå i et introduktions- og oplæringsforløb, som ruster dig til at arbejde selvstændigt med din enhed. Kulturen i Virksomhedsvejledningen er båret af høj faglighed, ansvarlig ledelse og en humoristisk omgangstone- både i medarbejderstaben og på tværs af ledelseslag. Og du vil få rig mulighed for at udvikle dig både personligt og fagligt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser senest den 27. november 2023 via linket nedenfor ”Søg stillingen”. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte kontorchef Bitten Burmester på telefon 72 37 12 66 eller underdirektør Senita Vaizovic på telefon 72 37 27 42. Send venligst SMS i forvejen, så ringer Bitten eller Senita tilbage.
Vi holder første runde samtaler den 4. december 2023. Hvis du går videre, skal du afsætte tid til udfyldelse af en personlighedsanalyse og en logisk test samt virtuel testtilbagemelding den 8. eller 11. december 2023. Anden samtalerunde forventes at blive afholdt den 13. december 2023. Forud for ansættelsen vil der desuden blive indhentet referencer og straffeattest. Tiltrædelse snarest muligt.
Stillingen er klassificeret i lønramme 36 og forventes besat på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Parallelvej 11, 9800 Hjørring.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Hjørring, Parallelvej, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5940448