Ledende teamledere søges til at gøre en forskel for udsatte børn, unge og familier samt børn og unge med funktionsnedsættelser

Profilbillede
dato

Har du lyst til at være leder i en myndighedsafdeling, der gør en forskel for udsatte børn, unge og familier samt børn og unge med funktionsnedsættelser?

Vi søger 2 teamledere pr. 1. oktober 2024, da vores Handicapteam samt vores Land-team søger nye, dedikerede teamledere, der vil være med til at sætte retning for den daglige praksis og kerneopgaveløsning.

Vi søger teamlederprofiler, som:

  • støtter medarbejderne gennem sparring og vejledning
  • altid har kerneopgaven for øje
  • har en proaktiv, nysgerrig og åben tilgang
  • bidrager i implementeringen af barnets lov og de affødte konsekvenser den kan have, som eks. organisering af opgaver/teams mv.
  • kan analysere og vurdere de mest komplekse sager
  • sikrer lovmedholdelighed og udvikling af medarbejderne
  • er teamplayer og kan bidrage til et stærkt organisatorisk og fagligt fællesskab
  • ser muligheder fremfor begrænsninger
  • er optaget af ledelse som fag, og som går foran og leder processer på individ- og gruppe-niveau
Du kommer til at varetage en værdifuld rolle som nærmeste leder for 11-16 rådgivere.

Den primære opgave i Land-teamet er at udarbejde børnefaglige undersøgelser indenfor 4 måneders fristen, udarbejde afdækninger og konkrete, målbare handleplaner, iværksætte støttende indsatser og sikre opfølgning med fokus på inddragelse af barnet/den unge.

Som teamleder for Handicapteamet vil du derudover også skulle stå i spidsen for børne- og ungerådgivere, der bevilger tidlige indsatser, behandler ansøgninger om kompensation for tabt arbejdsfortjeneste, merudgiftsgodtgørelse og støtteophold mv.

I begge stillinger skal man bidrage til et tæt og kontinuerligt samarbejde med vores udførerområde mhp. at sikre progression i indsatserne, eller at vælge andre løsninger. I dette arbejde skal du bl.a. være med til at understøtte implementeringen af FIT (Feedback Informed Treatment) på Børne- og Familieområdet.

Vi anvender DUBU som IT- fagsystem og dermed også ICS som socialfaglig systematik i sagsbehandlingen.
Afdelingens lederteam arbejder tæt sammen, og består af 5 teamledere med reference til afdelingsleder.
Familie- og Handicapafdelingen arbejder generelt med udgangspunkt i fagstrategien ”Fælles Børn – Fælles Indsats”.

Som teamleder er din rolle, at:
  • sætte en tydelig og faglig ambitiøs retning i arbejdet med børn, unge og familier
  • understøtte, at medarbejderne lykkes med deres opgaver med udgangspunkt i forventningerne til vores forskellige roller og adfærd i organisationen
  • sikre sammenhæng mellem høj faglighed i sagerne og ansvarlig økonomisk drift på afdelingsniveau
  • følge op på lovmedholdelighed og faglig kvalitet i sagerne gennem hyppige sagsgennemgange og ledelsestilsyn
  • gennemføre MUS og andre samtaler, der bidrager til medarbejdernes faglige udvikling
  • afholde teammøder, der engagerer og motiverer medarbejderne til følgeskab og faglig udvikling
  • tage ansvar for trivslen og det gode arbejdsmiljø
  • bidrage til at sikre sammenhængskraft på tværs af teams og opgaver i den samlede afdeling og være konstruktiv samarbejdspartner for eget og andre teams
  • gå forrest i det tværfaglige, professionelle og strategiske samarbejde
  • deltage åbent og nysgerrigt i lederudvikling.  
Vi forventer, at du:
  • har en grunduddannelse som socialrådgiver/socialformidler
  • har indgående kendskab til myndighedsarbejdet med børnesager
  • har flair for ledelse – måske endda ledererfaring
  • evner at styre konfliktfyldte situationer og yder omsorg, selvom du møder modstand 
  • har overblik og systematik i dit daglige arbejde
Hos os kan du forvente, at vi:
  • tager godt imod dig, og at du introduceres grundigt til teamlederstillingen
  • er fagligt engagerede og har fokus på tillid, dialog og arbejdsglæde
  • tilbyder faglig og ledelsesmæssig sparring og evt. lederuddannelse på diplomniveau på sigt
  • har ledelsesaktiviteter på tværs af fagområder/sektorer
  • har høj grad af frihed under ansvar fx i forhold til fleksibel arbejdstilrettelæggelse

Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Gitte Schimmell på tlf. 4122 35 4 eller teamleder og stedfortræder Signe Voldsgaard Jakobsen tlf. 4193 7652.

Det er en fordel, hvis du har mulighed for at kunne benytte egen bil i arbejdstiden, men det er ikke et krav.
Vi forventer at indkalde ansøgerne midt august mhp. at afholde ansættelsessamtaler i august (uge 34 og 35).
Vi ser frem til at modtage din ansøgning. Heri bedes du tydeliggøre, om du ønsker at søge begge stillinger, eller ansøger om en specifik stilling.

På grund af den forestående sommerferie har vi planlagt en længere ansættelsesproces, så alle interesserede ansøgere har mulighed for at komme i betragtning.

Forud for endelig ansættelse i stillingen indhentes børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist den 15/07-2024

Der henvises i øvrigt til:

Hjørring kommunes Børne-, Unge- og Familiepolitik

Fælles børn - Fælles indsats

Forebyggelses- og indsatspolitikken

Fælles Ansvar

Ungegarantien

Sammen om Kerneopgaven


Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.


Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-07-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6068331

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet