Koordinator med flair for budgetstyring til forsvarsprojekter i Hjørring

dato

Er du hurtig til at koordinere og god til at prioritere? Kan du lide at arbejde på tværs af en stor organisation og være med til at sikre, at enderne mødes i en hverdag med fart på? Har du endda også tæft for økonomi og budgetter? Og vil du bidrage til udviklingen af en afdeling med fart på, så er her måske et spændende job for dig!

Om os

I Planlægningsafdelingen i Etablissement- og Terrænkommandoen (tidl. Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse) forbereder vi fremtidens byggeopgaver for Forsvaret. Vi koordinerer behov med brugerne på tværs af hele organisationen og klargør projekter til udførelse i Danmark, Grønland og på Færøerne. Det spænder fra nybyggeri og ombygninger til alt fra moderne kontorer, havneanlæg og værksteder til flyhangarer og avancerede skydesimulatorer. Vi har travlt – og får endnu mere at lave i de kommende år – hvilket kræver overblik, planlægning og effektiv ledelsesstøtte. Som en del af vores Planlægnings- og Forligsstyringssektion bliver du en del af et dygtigt team, der både koordinerer Forsvarets forligsarbejde og understøtter afdelingens ledelse. Vi vægter samarbejde, ansvar og høj faglighed – og lægger vægt på sparring, vidensdeling og kollegialt sammenhold. Du får en alsidig og udfordrende hverdag med stort ansvar og plads til faglig og personlig udvikling. Vi prioriterer balancen mellem arbejde og privatliv højt og tilbyder fleksible rammer, hvor du i vid udstrækning selv planlægger din tid og dine ferier, afhængigt af opgaverne.

Om stillingen
Planlægningsafdelingen vokser – både i medarbejdere og opgaver – som følge af den sikkerhedspolitiske situation, det nye forsvarsforlig og en reorganisering af Forsvarskoncernen. Vi styrker derfor vores interne koordinering og drift, og har oprettet en ny Planlægnings- og Forligsstyringssektion, hvortil vi søger en struktureret medarbejder.

Sektionen løser opgaver inden for bl.a. ledelsesstøtte, budgetstyring og controlling, bidrag til forsvarsforligets programstyregrupper samt koncernfælles analyser. Du får mulighed for at udvikle en nyoprettet sektion og arbejde med varierende opgaver i tæt samarbejde med kollegaer – men med stort ansvar.

Dine hovedopgaver bliver bl.a.:

  • Koordinering og opfølgning på opgaver og henvendelser til afdelingen
  • Controlling og styring af afdelingens budget
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg til ledelsen
  • Støtte til ledelsen i forbindelse med planlægning, drift og mødeforberedelse
  • Bidrag til interne udviklingsprojekter og forligsarbejde
  • Daglig problemløsning og navigation i en kompleks organisation
Vi søger en profil med evne til at skabe samarbejde og få ting til at ske – med både professionalisme og gennemslagskraft.

Om dig
Vi lægger vægt på både faglige og personlige færdigheder – og ikke mindst villigheden til at bidrage til en velfungerende sektion og afdeling.

Du har en relevant uddannelse – fx inden for offentlig administration og forvaltning, kommunikation, organisation eller (projekt)ledelse – men vigtigst er din erfaring og tilgang.

Vi forventer, at du:

  • kan analysere og formidle kompleks viden klart og forståeligt
  • arbejder struktureret og bevarer overblikket – også under pres
  • trives i en rolle med mange forskellige interessenter og fagligheder
  • har naturligt flair for relationer, samarbejde og interessenthåndtering
  • har færdigheder i at prioritere og tage initiativ
  • håndterer pres og deadlines med ro og overblik
  • formidler klart, sorterer relevant information og overholder aftaler
Er du tillidsskabende, positiv og imødekommende – så ser vi frem til at høre fra dig. Send os en ansøgning, hvor du fortæller, hvem du er, og hvorfor du er den rette til stillingen.

Ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat og aflønnet i henhold til gældende relevant overenskomst i staten.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Stillingen er en 37 timers fuldtidsstilling inkl. frokostpause og til besættelse hurtigst muligt og senest 1. oktober 2025.

Stillingen har fast arbejdsplads på Hjørring Kaserne. Der vil være mulighed for at arbejde hjemmefra efter behov og efter aftale med nærmeste chef.

Som ansat i Forsvarskoncernen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chef for Planlægnings- og Forligsstyringssektionen, Benjamin Lee Daugaard Lassen på telefon 2511 7500 eller på e-mail: FES-CHPFS@mil.dk eller Souschef for Planlægnings- og Forligsstyringssektionen, Mathias Bro Laustsen på telefon 5148 1489 eller på e-mail: FES-PFS02@mil.dk

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår kan du kontakte Personelkommandoen HR-konsulent Charlotte Meinertz Hansen på telefon 7281 5156.

Ansøgningsfristen er den 8. juli 2025 og ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende og indtil slut august.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte både din ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på, at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM ETABLISSEMENT- OG TERRÆNKOMMANDOEN

Vi støtter og servicerer militære og civile myndigheder under Forsvaret. Vores opgave er at levere og udvikle attraktive fysiske rammer, som er nødvendige for deres daglige virke. Vi bygger nyt, vedligeholder, driver kantiner og gør rent på tjenestesteder i hele landet. Vi har på vegne af Forsvarsministeriets koncern ansvaret for det grønne område, der blandt andet omfatter miljø, energi og naturpleje.

Vores hovedkontor er i Hjørring, men vi har medarbejdere i hele landet. Vi er i alt 1600 ansatte, der tæller både civilt og militært ansatte. Vi er en organisation baseret på stærke fagfællesskaber, og vi prioriterer det tværgående samarbejde højt.

Vi har ansvaret for over 600 lokationer spredt ud over hele Danmark.

Vi administrer over 6000 bygninger og forvalter øvelsesområder, der samlet set er på størrelse med Mors.

Vi bygger og vedligeholder i år for knap en milliard og er blandt andet bygherre på store projekter som campus til de nye F35-kampfly.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse Hjørring Kaserne, Arsenalvej, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a516c171-995b-4350-9394-c8ac15714dca

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook