Kontorfunktionær med stærke regnskabskompetencer til Statens Administration, Servicedesk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Her får du muligheden for at kombinere kundekontakt, support og service med dine stærke faglige kompetencer inden for de fællesstatslige økonomisystemer og samtidig blive en del af vores Servicedesk.

Statens Administration er et shared servicecenter og har som hovedopgave at levere løn- og regnskabsydelser for vores ca. 160 statslige institutioner og deres ansatte. I vores kontor Kunder og Rapportering, står Servicedesk for 1. level supporten både fagligt, teknisk og procesmæssigt.

Om stillingen 1. level support på de fællesstatslige økonomisystemer dækker primært Navision Stat, IndFak (Indkøb og fakturahåndtering), RejsUd (Rejseafregning og udlæg), LDV samt Statens Budgetsystem. Du vil få muligheden for at specialisere dig, og ikke mindst udfordre dig selv ved at dykke ned i forskelligartede problemstillinger vedr. de enkelte systemer, men også integrationerne imellem. Vi har stort fokus på kvalitet samt at skabe værdi for kunderne i gode løsninger og en god kundeoplevelse.

Servicedesk sidder som bindeled mellem de statslige institutioner, regnskabsmedarbejderne i Statens Administration samt systemudviklingen i Økonomistyrelsen. Det er derfor vigtigt, at du kan se dig selv indgå i et samarbejde på tværs af styrelser, og ikke mindst være i kontakt med mange mennesker hver dag. Teamet består af 20 medarbejdere og foruden økonomi-systemerne, yder vi også support på de fællesstatslige løn- og HR systemer samt den tilhørende brugeradministration.

Dine opgaver vil bla. være:

  • 1. level systemsupport på de fællesstatslige økonomisystemer
  • Vejledning af brugere både interne og eksterne
  • Udarbejdelse af best practice og procesudvikling
  • Opdatering af vejledninger og vidensposter
  • Implementering og kvalificering af ny funktionalitet
  • Deltagelse i mindre projekter, driftsmøder mv.
Om dig Dine væsentligste kompetencer er erfaring med regnskabsopgaver herunder kendskab til Navision Stat enten som faglig supporter, konsulent eller som regnskabsmedarbejder. Måske har du også erfaring med at arbejde i et Servicemanagement system og kender til ITIL begreberne, men det er ikke et krav.

I Servicedesk fylder kommunikation med kunder, leverandører og kollegaer en stor del og evnen til at kommunikere og formidle viden klart både mundligt og skriftligt er derfor en forudsætning.

Du skal være service- og kvalitetsminded, brænde for at hjælpe andre, have et godt overblik samt kunne følge opgaverne helt til dørs. Herudover skal du evne at sætte dig ind i forskellige problemstillinger på en struktureret måde, være nysgerrig, stædig på den gode måde samt detaljeorienteret. Samtidig er det vigtigt, at du har lyst til at bidrage til den gode stemning og et godt arbejdsmiljø.

Om os I Servicedesk vægter vi teamånd, fællesskab og det sociale højt. Vores arbejdsdag er alsidig, to dage er sjældent ens, og planen for dagens opgaver kan ofte ændre sig. Du skal kunne trives med skiftende arbejdsmængder, nogle dage kan være hektiske, andre rolige, så det er vigtigt, at du kan bevare overblikket.

Vi arbejder som et team og vægter daglig sparring og vidensdeling højt. Du skal derfor have lyst til at indgå i et fællesskab med gode kollegaer, som er parate til at hjælpe dig, og hvor du også er villig til at dele ud af din viden. Du skal også i perioder kunne arbejde selvstændigt og tage ansvar for opgaverne.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Statens Administration er en del af Finansministeriet, og vores ambition er at levere værdi gennem vores høje faglighed og evne til at forstå forretningens behov. Som en del af Statens Administration, skal du derfor brænde for at være med til sikre god service samt sikker drift og support.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.

Tjenestestedet er Arsenalvej 33 i Hjørring.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Karina Frederiksen på tlf. 2169 6481.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 7. august 2023.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens Administration Hjørring, Arsenalvej 33, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170242&DepartmentId=7568&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859614

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook