BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du skabe meningsfulde aktiviteter/ samvær og holde fokus på borgernes trivsel og udvikling? Kan du skabe glæde/ god stemning på NBV – aktivitets- og samværstilbud til voksne indenfor handicapområdet - §104-dagtilbud?
Hvis du kan svare ja til dette, så gør dig klar ved tasterne og send en ansøgning til os. Vi glæder os til at høre fra dig.
Pr. 1. april 2024 søger vi 2 socialpædagoger på 30 timer pr. uge.
På NBV er den vigtigste opgave, at vi skaber de bedste muligheder for borgerne, for en meningsfuld hverdag, med fokus på trivsel og udvikling.
Målgruppen er voksne borgere med multiple funktionsnedsættelser i alderen fra 18 år og opefter, som har brug for støtte til udvikling af samspil og deltagelse i forskellige aktiviteter.
Borgerne skal hver dag kunne gå hjem med et smil på læben og rygsækken fyldt af skønne oplevelser. Aktiviteter og samvær skal tage udgangspunkt i hver enkelt borgers behov, mål og drømme og/ eller borgernes behov/ ønske for deltagelse i et fællesskab, som f. eks kan være fysisk aktivitet, sang/ musik, udeliv, sanseoplevelser og kreative aktiviteter m.m. og uanset funktionsniveau og handicap.
Som arbejdsplads vil der være højt til loftet, faglighed, sparring, gode kolleger og mulighed for stor indflydelse på, hvordan arbejdet skal tilrettelægges, og hvad arbejdet skal indeholde. Fleksibiliteten afspejler sig i arbejdstid, arbejdsplads, faggrupper, samarbejde og tilgange/ metoder:
Arbejdstid mellem kl. 8.00-15.00, som tager udgangspunkt i borgernes behov/ mødetider. Hvis du er interesseret i at få flere timer, er det muligt at få faste timer som morgenhjælp på botilbuddet Aage Holms vej, som ligger tæt på NBV. Dette i tidsrummet mellem kl. 07-09 alle hverdage.
Arbejdspladsen er primært NBV, og de 2 nye medarbejdere skal være ansat henholdsvis til Gruppen ”Planeten” og gruppen ”Oasen”. Man skal dog forvente at skulle hjælpe til i andre grupper på NBV samt de 4 andre dagtilbud, som hører under området: Vester Thirup, Mirabell/ Café 33, Slusen og Lundtoftevej. Særligt på NBV skal du kunne gå forrest ift. at være ansvarlig for 1-2 fællesaktiviteter og være deltagende på lige fod med borgerne. Dvs. du skal både kunne planlægge og afholde fællesaktiviteten for en større gruppe af mennesker.
Faggrupper/ samarbejde på NBV. Du skal kunne arbejde sammen med andre faggrupper som f. eks socialpædagoger, ergoterapeuter, fysioterapeuter, social- og sundhedsassistenter/ hjælpere og personer med erfaring indenfor specialområdet. Du skal kunne arbejde selvstændigt med 1 borger ad gangen, med større grupper af borgere sammen og indgå i et kontaktteam. Desuden skal du kunne række ud til andre samarbejdspartnere og samarbejde på tværs for, at borgerne oplever sammenhæng i indsatsen samt tværgående understøttes i at nå deres mål og drømme. Dette også ud fra fælles strategi i handicapområdet ift. vigtigheden i at have store og stærke arbejdsfællesskaber, da vi sammen kan mere.
Tilgange og metoder på NBV tager udgangspunkt i borgernes behov, og mest mulig deltagelse i aktiviteter fra borgernes side, såvel udendørs som indendørs. Neuropædagogik, relations teorier, Gentle teaching, sanseintegration og nærmeste udviklingszone m.m. vil være fagudtryk, som du vil møde hver dag, når du er på arbejde, og som der forventes, at du kan arbejde ud fra. Du skal være klar til nytænkning, etablering af nye aktiviteter for borgerne og skal kunne se velfærdsteknologi som værende en vigtig ”samarbejdspartner” i dit daglige arbejde. Du vil få mulighed for løbende kompetenceudvikling ud fra, hvad opgaverne/ indsatsen omkring borgerne kræver. Du vil kunne få faglig sparring fra kolleger, afdelingsleder eller den pædagogiske ansvarlige for NBV/ Lundtoftvej. Ledelsesmæssigt er der tilkoblet 1 afdelingsleder, som udover Lundtoftevej, har ansvar for 4 andre dagtilbud.
Vi forventer, at du:
Arbejder ud fra ”Fælles retning” gældende for handicapområdet med primært fokus på, at du understøtter borgernes håb/ drømme, arbejder fagligt professionelt/ styrker det tværgående samarbejde og er medvirkende til hele tiden at kvalificere vores praksis.
Har kompetencer til at arbejde med kerneopgaven og aktivitet/samvær for borgerne.
Har fokus på hjælp til selvhjælp og borgerens trivsel.
Er nærværende, kan indgå i dialog og være ”tæt” sammen med borgerne.
Kan være fysisk aktiv i dit arbejde (Gåture, cykle, danse, varetage pleje og forflytningsopgaver, gåtur i kørestol m.m.).
Kan tage del i alle praktiske opgaver omkring borgerne og i huset såsom oprydning, rengøring og tøjvask.
Er fleksibel ift. arbejdstid, arbejdsplads, samarbejde med andre faggrupper og kan tænke ud af boksen ift. tilgange og metoder.
Møder op med en positiv indstilling og er veloplagt på arbejde.
Kan skabe forudsigelighed, struktur og stabilitet for borgerne.
Udviser interesse og bidrager til et velfungerende fysisk og psykisk arbejdsmiljø med høj faglighed.
Er loyal overfor beslutninger, som henholdsvis er truffet sammen med borgeren, i gruppen, af ledelsen, på MED- niveau og organisatorisk.
Er hjælpsom overfor borgere, pårørende, kolleger og ledelse og gerne giver en ekstra hånd med i ny og næ.
Er en god og hjælpsom kollega, som også kan være uenig uden at tage det personligt.
Deltager selvstændigt i diverse møder omhandlende borgerne.
Er ligeværdige med alle og vil samarbejde med alle – derunder også ift. ledelsen, Servicecentret og botilbud m.fl.
Møder til tiden og overholder arbejdstid.
Kan dokumentere via IT/ CURA.
Leverer kritik på rette sted med en anerkendende tilgang.
Kan være selvledende indenfor de gældende rammer og vilkår m.m.
Kørekort og guitarspil vil være en fordel, eftersom borgerne stortrives med musik/ sang og ture ud af huset.
Praktiske oplysninger
Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid. Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden hverken inde eller ude.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Ved ansættelse indhentes straffeattest og kopi af kørekort.
Du kan læse mere om §104 – aktivitets- og samværstilbuddene på: https://handicap.hjoerring.dk/
Hvis du ønsker yderligere informationer om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anne Mette Drustrup på mobil 4122 6455 mellem kl. 10-11 i hverdagene. Hvis ikke der bliver svaret, så læg en besked om, at du gerne vil ringes op eller send en mail: amkd@hjoerring.dk.
Ansøgningsfristen er 14. februar 2024, og ansættelsessamtaler forventes afholdt 27. februar 2024.
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag online - via vores rekrutteringssystem ”Emply”. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973882