Juridisk rådgiver til komplekse økonomiske og administrative opgaver i Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse i Hjørring

dato

Vil du arbejde med komplekse juridiske problemstillinger og rådgive kunder på alle niveauer af en stor organisation? Kan du omsætte komplekst juridisk stof til en praktisk administrativ virkelighed? Så giver vi dig muligheden for at arbejde i fagligt juridisk miljø med et stærkt kollegialt sammenhold.



Om os
I Forvaltningssektionen arbejder vi med udvikling og vedligeholdelse af forvaltningsgrundlaget for Forsvarsministeriets regnskabsvirksomhed, herunder juridisk rådgivning inden for moms, skatter og afgifter samt opgaver relateret til databeskyttelsesforordningen, leverandørstyring og håndtering af aktindsigtssager.

Vores kommende kollega kommer til at indgå i et fagligt miljø, hvor der forventes en høj grad af selvstændighed i løsningen af en række spændende opgaver inden for administration, jura og økonomi. Vi arbejder målrettet med at omsætte vores høje faglighed til praktiske løsninger, der skaber værdi for resten af organisationen.

Sektionen består af 11 medarbejdere med akademisk baggrund og vi lægger vægt på en uformel omgangstone, som modvægt til de komplekse og alvorlige problemstillinger, vi arbejder med til daglig. Vi værdsætter den fleksible tilrettelæggelse af arbejdstiden, så vi kan få enderne til at mødes i balancen mellem arbejds- og familielivet.



Om stillingen
Teamet du bliver ansat i består af seks medarbejdere, primært med juridisk baggrund. Teamet løser opgaver inden for en lang række juridiske og økonomiske discipliner, primært med fokus på at omsætte juridiske og økonomiske regelsæt til praktiske løsninger. Teamets arbejdsopgaver er intern juridisk understøttelse af Regnskabsstyrelsens øvrige sektioner, men også ministerområdets øvrige institutioner.

Den daglige sagsbehandling omfatter udarbejdelse af analyser, vurderinger, skrive sagsoplæg, notater mv., men også indgå i arbejdet med at udarbejde og ajourføre ministerområdets økonomi- og regnskabsbestemmelseskompleks, vejledninger og forretningsgange, for de processer, som Regnskabsstyrelsen er ansvarlig for. Dette indebærer at foretage juridiske vurderinger, beskrive processer, roller og ansvar samt vurdere om processen, med tilhørende kontrolmiljø, lever op til god praksis og er tilstrækkeligt it-understøttet.

Du vil komme til at arbejde med:

  • Juridisk sagsbehandling i forhold til bankadministration, pengeforsyningsvirksomhed, kurssikring og likviditetsstyring, herunder særligt fokus på beredskabsplaner.
  • Juridisk rådgivning inden for betalinger, bankaftaler, fuldmagter, tilbagebetalingssager, flyttesager, internationale stabe m.v
  • Faglig sparring med ledelsen samt levere strategiske oplæg, notater m.v.
  • Projekt- og udviklingsarbejde med henblik på at udvikle forretningen.
  • Udvikling og styring af bestemmelsesgrundlag, retningslinjer, koncepter og standarder.
  • Formidling og understøttelse af implementering af forvaltningsgrundlag i samarbejde med brugende styrelser.
  • Understøttelse af praktiseringen af en stærk forvaltningskultur gennem udvikling og udarbejdelse af beskrivelse af alle dele ved tilblivelse af forvaltningsgrundlaget.
  • Udformning, høring samt efterfølgende udmøntning af forvaltningsgrundlaget gennem aktiv kommunikation, udgivelse af vejledninger, afklaring af undervisningsbehov m.v.


Om dig
Vi ser gerne, at du er hurtig til sætte dig ind i en række komplekse problemstillinger, fastlægge den korrekte rådgivning af organisationen og samtidig sikre, at din rådgivning også kan omsættes til en praktisk virkelighed. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra et lignende funktionsområde i Forsvaret, ved en anden offentlig virksomhed eller fra revisionsbranchen.

  • Du er uddannet cand.merc.jur. eller cand.jur.
  • Du har et højt fagligt niveau med en skarp juridisk profil.
  • Du er god til at samarbejde og kommunikere med medarbejdere på forskellige niveauer.
  • Du motiveres af at skabe resultater og formår at strukturere din hverdag

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Dit daglige arbejdssted er i Hjørring.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.


Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Bettina Veggerby Kristensen på tlf. 72810728 eller sektionschef Jesper Lundbak Jungclaus på tlf. 72810721.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Nur Arabaci på telefon 32665916.

Ansøgningsfristen er den 21. april, og samtaler forventes afholdt løbende.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


Om Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse
Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse holder til i Hjørring og har ca. 250 medarbejdere med en bred civil baggrund. Vi sørger for regnskaber, betalinger, lønadministration og bogføring for hele ministeriets koncern. Samtidig hjælper vi vores kunder – de andre styrelser og myndigheder – med at styrke deres kontrolmiljø og sikre en solid økonomistyring. Vi arbejder også på at gøre processerne smartere med videndeling og automatisering, og vi lægger stor vægt på samarbejde og faglig kvalitet.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk og om Regnskabsstyrelsen på www.regnskabsstyrelsen.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse, Arsenalvej, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4c60e636-9525-49bd-be45-510d24917e92

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook