Hjørring Kommune: Økonomipartnere med drive og overblik

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

– til nyoprettet enhed af økonomipartnere i Hjørring Kommune

Vil du være en del af en synlig og tillidsskabende stabsfunktion, der med udgangspunkt i et kvalificeret og troværdigt grundlag for økonomiske processer og beslutninger, går på arbejde hver dag for at understøtte det tværgående økonomiske samarbejde til gavn for kommunens borgere?

Så er du måske én af vores nye økonomipartnere i Økonomi og Analyse.

Vi kan tilbyde

  • et selvstændigt og udfordrende job i en spændende og visionær organisation
  • et uhøjtideligt og samarbejdsorienteret miljø
  • et fagligt stærkt kollegafællesskab med frihed under ansvar
  • rig mulighed for at præge og tilrettelægge din egen hverdag, med stor fleksibilitet i opgaveløsningen
  • fleksibel arbejdstid, med mulighed for hjemmearbejde
  • god kantineordning med sund og varieret mad
  • vi hører hjemme på Hjørring Rådhus, som er centralt placeret i Hjørring midtby tæt på offentlig transport

Om stillingen
Vores nyetablerede team af økonomipartnere skal understøtte forvaltningschefer, direktionen og det politiske niveau i den årlige budgetproces samt levere tværgående analyser og data i forhold til økonomi og nøgletal.

Du vil derfor få en enestående mulighed for at påvirke retningen i teamet og de opgaver vi og du selv på sigt skal løse. Vi leder altså efter dig med pionerånd, og modet til at udforske nye ideer. Det er derfor vigtigt, at du har lyst til at tage aktiv del i at skabe et dynamisk, innovativt og samarbejdsorienteret miljø og bidrage med løsninger på aktuelle udfordringer.

Dine primære opgaver bliver at arbejde med økonomistyring, analyser, prognoser og ledelsesinformation tæt på og i samarbejde med de budgetansvarlige forvaltningschefer og direktionen.

Du bliver blandt andet ansvarlig for at:
  • udarbejde diverse analyser og spotte udviklingsmuligheder
  • sikre overblik over områdets strategiske retning og de økonomiske konsekvenser heraf
  • være tovholder på tværgående projekter og analyseopgaver
  • rådgive de budgetansvarlige ledere og stå for sagsfremstillinger til det politiske niveau
  • udarbejde og følge op på budget og strategier i et flerårigt perspektiv
Derudover får du mulighed for at sætte dit præg på, hvordan vi udnytter og udvikler kommunens ledelsesinformationssystem KMD Targit, i tæt samspil med FLIS data, de forskellige fagsystemer og evt. nye dataplatforme.

Du vil få en stor kontaktflade til både chefer, ledere og nøglemedarbejdere på hele økonomiområdet. Det betyder, at du har en vigtig opgave i både at understøtte og udfordre lederne og sikre kvalitet i arbejdet. Du kommer samtidig til at være tæt på den politiske beslutningsproces og skal derfor kunne sikre fremdrift og bevare overblikket i processen.

Vi søger
Økonomipartnere med en uddannelsesmæssig baggrund forankret i økonomi. Det vil også være en fordel, hvis du har kommunal erfaring.

Dine kvalifikationer er naturligvis vigtige, men ikke nødvendigvis afgørende – vi lægger meget mere vægt på din tilgang til jobbet. En tilgang som meget gerne må bære præg af, at du:
  • evner og har lysten til at lære nyt
  • har en høj grad af nysgerrighed og selvstændighed
  • er serviceminded og har veludviklede og proaktive samarbejdsevner
  • kan formidle komplekse økonomiske emner og data på en forståelig måde; skriftligt, visuelt og mundtligt
  • er analysestærk, kan indsamle og opsøge relevant viden og omsætte det i praksis 
  • evner at holde flere bolde i luften, humøret højt og hovedet koldt – også når der er travlt
Vi håber, at du har erfaring med vores primære IT-systemer; ØS-indsigt, SBSYS og Officepakken, men du må også meget gerne være en haj til forskellige kommunale fagsystemer og dataanalyseplatform såsom power BI, FLIS og/eller lignende.

Om os
Økonomi og Analyse består af 5 dygtige og engagerede medarbejdere med flere på vej og med store ambitioner på området. Økonomi og Analyse er en del af Økonomi og Finans, som er en tværgående stab, der servicerer forvaltningschefer, direktionen og det politiske niveau.

Økonomi og Finans består af 2 afdelinger med ca. 26 medarbejdere. Sammen løser vi en bred vifte af ansvarsområder og opgaver, der alle sigter mod at sikre en sund økonomisk drift og styring af kommunens ressourcer.

Løn og ansættelsesforhold:
Stillingen er på 37 timer med start den 1. november eller hurtigst muligt herefter.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Vil du vide mere?
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Taija Vangsø på tlf.: 4122 6006 eller mail: taija.vangsoe@hjoerring.dk

Ansættelsessamtaler og personprofil
Vi forventer at afholde 1. samtale tirsdag den 19. september 2023, og evt. 2. samtale tirsdag den 26. september 2023.

Vi forventer at gennemføre en personprofil forud for 2. samtale. Tilbagemelding i forbindelse med personprofil vil finde sted fredag den 22. september 2023 og mandag den 25. september 2023

2. samtale vil inkludere en case, som fremsendes forud for samtalen.

Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.

Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".

Ansøgningsfrist den 17.09.2023

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://hjoerring.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=ef7a4304-b2bd-4302-be9f-e85c3ccd463b

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5899663

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook