Sidste år kom HAS ud med lavere priser på TV-pakker til glæde for foreningens mange medlemmer. Baggrunden var ændringer i tv-kanaludbuddet. Stadig stigende omkostninger til Copydan og programafgifter får dog betydning for priserne i 2021 og fra januar stiger prisen på de enkelte tv-pakker. Dog kun med 10 kr. pr. måned, hvilket bestyrelsen er tilfreds med.
"Ser vi på prisudviklingen i markedet, så har vi stadig meget skarpe priser", fortæller formand Kurt Larsen, og medlemmerne har desuden gode muligheder for selv at sammensætte fornuftige tv-pakker med ”bland-selv”-løsninger med både tv-kanaler og streaming-tjenester.
Selv om foreningen, der har tv-leverance fra YouSee, sidste år fik ændringer i tv-kanalsammensætningen på grund af manglende Discovery-kanaler, oplever bestyrelsen ikke, at det har betydet stor tilbagegang i medlemstal.
"Vi kan høre, at opfattelserne er delte. Nogle medlemmer er meget tilfredse med det nye udbud, men der har også – særligt i forbindelse med landsholdskampe i fodbold – været ønsker om at få nogle af Discovery-kanalerne tilbage. Flere har sikkert valgt at tilkøbe DPlay som streamingtjeneste, og selv med den merudgift er vores priser særdeles konkurrencedygtige. Og så skal vi ikke glemme, at sportsrettighederne ændres, så man i de kommende år kan se EM og VM i fodbold hos HAS", fortæller Kurt Larsen.
Medlemmerne kan i ”bland-selv” vælge mellem 56 tv-kanaler og 12 streamingtjenester. Har man valgt – hvilket er fornuftigt ud fra en økonomisk betragtning - Netflix som en del af sin bland-selv-løsning, kan man endda glæde sig over, at YouSee justerer point-systemet, så man har lidt mere at gøre med fra nytår.
HAS har i mere end 40 år indkøbt og leveret tv-kanaler til foreningens mange medlemmer og siden 2016 også stået for eget bredbånd. Her er priserne ikke er ændret siden, mens hastighederne bare er sat i vejret.
"Vi er sikre på, at det er det, der gør, at vores medlemmer er trofaste og at mange fortsat vælger os til", slutter Kurt Larsen.