Familie- og Handicapafdelingen søger 1 socialrådgiver/-formidler til fast ansættelse i Modtagelsen med tiltrædelse 1. oktober eller snarest muligt

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger 1 socialrådgiver/-formidler til fast ansættelse i Modtagelsen med tiltrædelse 1. oktober eller snarest muligt.

I Familie- og Handicapafdelingen er vi organiseret i et bydistrikt, et landdistrikt, en modtagelse med et indsatsteam, et handicapteam og et familieplejespeciale under nærmeste ledelse af 5 teamledere samt én afdelingsleder.

Vi arbejder med udgangspunkt i fagstrategien ”Fælles Børn – Fælles Indsats”, hvor retningen er sat for tidlig forebyggende indsatser, hyppig opfølgning samt inddragelse af barnet, familien, netværket og ikke mindst de professionelle fagpersoner omkring barnet ud fra den løsningsfokuserede metode; Signs of Safety.

I Børne-, Fritids- og Undervisningsforvaltningen har vi en fælles defineret kerneopgave; ”Sammen skaber vi trivsel, læring og udvikling for børn, unge og familier”, hvor vores målgruppe er børn, unge og familier i udsatte positioner samt børn og unge med funktionsnedsættelser samt deres familier.

Vi yder socialfaglig rådgivning, behandler underretninger, iværksætter forebyggende indsatser (§11), børnefaglige undersøgelser og handleplaner samt behandler ansøgninger om kompensation for tabt arbejdsfortjeneste og merudgiftsgodtgørelse, og iværksætter øvrige hjælpeforanstaltninger indenfor rammerne af Serviceloven.

I Modtagelsen yder vi socialfaglig rådgivning og vejledning, vi behandler alle underretninger, afdækker og iværksætter tidligt forebyggende indsatser efter Servicelovens §11.
Vores rådgivere i Modtagelsen har ligeledes en fremskudt funktion ude på skoler og dagtilbud. Hvis der skal træffes afgørelse om en børnefaglig undersøgelse, overgår sagen til by- eller landdistriktet.

Vi er i Familie- og Handicapafdelingen i gang med forberedelse og omstilling til Barnets Lov som træder i kraft den 1/1-2024. Du får som medarbejder i Familie- og Handicapafdelingen mulighed for at være en del af omstilling til Barnets Lov.

Vi anvender DUBU som IT- fagsystem og dermed også ICS som socialfaglig metode i børnefaglige undersøgelser og handleplaner.

Derudover arbejder vi med en specifik faglig arbejdsmetode, der tager udgangspunkt i tilknytningsteori og mentalisering, som er det teoretiske fundament for vores tilgang i sagerne.

Vi værdsætter at være en organisation med højt til loftet og kort vej fra idé til handling. Vi lægger ligeledes vægt på at være et arbejdsfællesskab med tillid, dialog og arbejdsglæde, og yder gerne en ekstra indsats for hinanden og kerneopgaven.

Derfor har vi også høj grad af frihed under ansvar f.eks. i forhold til fleksibel arbejdstilrettelæggelse og hjemmearbejde, således at arbejdsliv og privatliv kan hænge sammen.


Om dig:

  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler
  • Du har interesse i myndighedsarbejdet og særligt i fagligheden på børne- og familieområdet
  • Du har lyst til at udvikle dig fagligt og personligt og deltager aktivt i udviklingsprocesser
  • Du kan lave en socialfaglig analyse og vurdering, og har en systematisk og målrettet tilgang i sagsarbejdet
  • Du er anerkendende og ressourceorienteret i din tilgang til borgerne
  • Du kan træffe myndighedsbeslutninger og bevare overblikket i konfliktfyldte situationer
  • Du arbejder helhedsorienteret og inddrager altid relevante samarbejdspartnere i sagen
  • Du kan prioritere i pressede situationer og nå dine deadlines, selvom mange arbejdsopgaver er i gang på samme tid
  • Du har barnet i centrum, og tænker i bedste og mindst indgribende løsninger så tæt på et almindeligt hverdagsliv som muligt
  • Du bidrager til, at vi har tillid, dialog og arbejdsglæde på arbejdspladsen, og bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø

Om os:
  • Vi har et meningsfuldt arbejde med høj grad af ansvar og medindflydelse
  • Vi har en afvekslende og udfordrende arbejdsdag med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Vi har mange tværfaglige og tværgående samarbejdsrelationer, og arbejder relationelt koordinerende mhp. at sikre gode overgange og tværfaglige indsatser til glæde for barnet, den unge og familien
  • Vi har et godt kollegialt sammenhold
  • Vi har ledelse tæt på - bl.a. med sagsgennemgange, ledelsestilsyn og tilgængelighed ift. faglig sparring/retning i sagerne
  • Vi har en arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsmiljø prioriteres højt


Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Mette Jensen, Teamleder - Modtagelsen og Indsatsteam, på tlf.: 41 22 35 51. 

Forud for endelig ansættelse i stillingen indhentes børneattest og straffeattest.


Der henvises i øvrigt til:

Hjørring kommunes Børne-, Unge- og Familiepolitik

Fælles børn - Fælles indsats

Forebyggelses- og indsatspolitikken

Fælles Ansvar

Ungegarantien

Sammen om Kerneopgaven


Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.


Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".

Ansøgningsfrist den 16/8-23.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://hjoerring.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=14d0642a-fb99-4eec-9d9a-0ace443e55fb

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880497

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet