Erfaren specialist i dataanalyse og ledelsesbetjening søges til vital funktion i Statens administration

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi leder efter dig, der elsker tal, er analytisk stærk og som motiveres af at skabe forretningsmæssigt overblik gennem detaljeorienteret indsigt. Hvis du ovenikøbet brænder for at understøtte og bidrage til, at gode beslutninger træffes i en udviklingsorienteret styrelse, så er det uden tvivl dig, vi leder efter!

Om stillingen Som specialist i Ledelsessekretariatet er du med til at understøtte styrelsens arbejde med nødvendig forretningsindsigt gennem analyser og dataanvendelse, der skal give ledelsen det optimale beslutningsgrundlag for strategisk styring. Du får til opgave at drive den løbende opfølgning på styrelsens leverancer og målsætninger, sikre kvartalsvis fakturering af vores kunder, bidrage til økonomifunktionens arbejde med indtægtsprognoser, prissætning og ressourcestyring. Derudover vil du skulle bidrage til løbende ledelsesbetjening med diverse databaserede bidrag, som indgår i beslutningsoplæg.
Gennem alle dine arbejdsprocesser får du tæt kontakt til forskellige interne og eksterne interessenter, kunder og ledelseskreds, og det er afgørende, at du formår at sætte dig ind i nye forretningsområder.

Om dig Du har veludviklede analytiske evner, talforståelse og formår at omsætte din store faglighed, erfaringer og detaljerigdom til anvendelig information målrettet din modtagerkreds’ behov. Derfor er du god til at kommunikere, har forretningsforståelse og strategisk udsyn.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi lægger vægt på dine kompetencer og erfaringer med dataanvendelse og formidling.

Vi forventer derudover, at du

  • har erfaring med at anvende kuber, Excel og andre ledelsesinformationsværktøjer, f.eks. PowerBI og Reporting Services på en Microsoft platform
  • er motiveret for at sætte dig ind i forretningsrelevante systemer som Navision Stat, Statens Koncernsystem (SKS), Statens Lønsystem (SLS) og HR-Løn
  • kan navigere i et kompliceret systemlandsskab og har gode analytiske evner.
Det vil være en fordel, men ikke et krav, at du har kendskab til staten og statens it-systemer, samt de statslige bevillings- og regnskabsregler.

Om os I Statens Administration bliver du en del af en organisation bestående af godt 300 engagerede kolleger med forskelligartede faglige baggrunde. Statens Administration er en styrelse i Finansministeriet. Du kommer til at indgå i Ledelsessekretariatet bestående af en teamleder og 12 medarbejdere, der varetager en bred sammensætning af opgaver såsom ledelsesbetjening, revisionskoordination, økonomiopfølgninger, kommunikation mm. Sammen forestår vi betjeningen af vores direktør, chefkreds og ledelse i øvrigt og har en stor kontaktflade - ikke mindst til de andre styrelser i Finansministeriet. Vi værdsætter en uformel omgangstone og prioriterer at tage vare på hinanden i en travl hverdag.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Statens It, Medarbejder- og kompetencestyrelsen og Statens Administration.

Tjenestestedet er Arsenalvej 33 i Hjørring.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder i Ledelsessekretariatet Anne Agerbak Bilde annbil@statens-adm.dk/tlf. 21301978

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 17. november 2023.

Vi forventer at holde samtaler i uge 47 og 48, og vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen med tiltrædelse senest 1. januar 2024.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens Administration Hjørring, Arsenalvej, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932843

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook