BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du interesse for lovgivning, økonomi og at arbejde med mennesker? Så er det måske lige dig, vi leder efter.
Vi søger pr. 1. november 2024 to engagerede medarbejdere til Ydelsesafdelingen.
Ydelsesafdelingen er en del af Borgerservice. Vi hører hjemme på Hjørring Rådhus, som er centralt placeret i Hjørring midtby tæt på offentlig transport.
Hos os kombineres service og faglig kvalitet med et godt arbejdsmiljø.
Ydelsesafdelingen håndterer ansøgninger og træffer afgørelser inden for en bred vifte af ydelser, såsom sygedagpenge, fleksløntilskud, uddannelses- og kontanthjælp, SHO-ydelse, ressourceforløbsydelse, revalideringsydelse, ledighedsydelse, enkeltydelse m.m.
Vi administrerer også borgeres økonomi, indberetter til diverse myndigheder og mange andre bagvedliggende opgaver. Derudover yder vi generel rådgivning og vejledning til borgere.
Vores vigtigste opgave er at sikre, at borgerne får den korrekte ydelse til rette tid.
Vi har en travl hverdag med en del telefoniske henvendelser fra både borgere og virksomheder. Det er derfor vigtigt, at du trives med travlhed og kan lide at være i dialog med mennesker i forskellige livssituationer.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Behandle ansøgninger og træffe afgørelser på flere lovområder samt behandle klagesager
- Beregning og udbetaling af ydelser
- Rådgivning og vejledning til ansøgere om økonomiske forhold
- Borgerbetjening – personligt, telefonisk og digitalt
Om dig:
- Du har en relevant faglig baggrund, fx administrationsøkonom, kommunom, kontoruddannet eller anden relevant uddannelse, gerne med erfaring inden for kommunal sagsbehandling
- Du har gode samarbejds- og kommunikationsevner samt forståelse for økonomi
- Du er klar til at fordybe dig i lovgivning, der konstant ændrer sig
- Du kan arbejde selvstændigt såvel som i teams
- Du arbejder systematisk og struktureret og kan overholde deadlines
- Du kan anvende eller har kendskab til IT-systemerne: KY, KSD og FASIT
Vi tilbyder:
- 1 fast stilling på 37 timer og 1 barselsvikariat på 37 timer
- Et spændende job med mange forskelligartede opgaver
- Et arbejdsfællesskab med dygtige kollegaer
- Selvstændige ansvarsområder
- En travl hverdag i en dynamisk arbejdsplads
- Høj grad af indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse
- God oplæring
- Mulighed for hjemmearbejde efter aftale
Om os:
Ydelseskontoret består af 30 medarbejdere inkl. 2 afdelingsledere. Vi har sparring og vidensdeling i grupper, der sikrer en ensartet tilgang til opgaverne. Vi møder borgerne med respekt og en konstruktiv tilgang i et tæt samarbejde med Hjørring Jobcenter. Vi har en fri og uformel omgangstone og respekterer hinandens forskelligheder, som vi ser som en styrke.
Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Moesgaard på tlf.: 41226057.
Ansøgningsfrist onsdag den 18. september 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag d. 25. september 2024 .
Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6106234