Dygtig personaleleder med blik for driftsledelse søges til kontoret for Regnskab hos Statens Administration

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en teamleder, der kan arbejde videre med de spændende opgaver inden for ledelse, driftsstyring og administration. Konkret er der tale om en teamleder, inden for alle regnskabets færdigheder, debitor-, kreditor- og anlægshåndtering, samt afstemning og rapportering.

Vi forestiller os, at du er energisk, skarp og ser dig selv gå forrest på Statens Administrations ambitiøse dagsorden: SAMmentænkte løsninger, hvor vi sætter standarden for sikker og effektiv drift samt skaber muligheder for at løse flere opgaver for vores kunder.

Ideelt set er du en erfaren personale- og driftsleder, men det vigtigste for os er at finde den rette nye lederkollega til kontoret. Det er ikke afgørende, om du har din erfaring fra den private eller fra den offentlige sektor.

Om stillingen For teamlederstillingen gælder, at du bliver personaleleder med ansvar for ca. 25 dygtige medarbejdere, der arbejder med administration og servicering af kunder på regnskabsområdet. Vi har en bred arbejdsportefølje, er fagligt ambitiøse og har konstant fokus på at levere effektivt og i høj kvalitet til tiden.

Dit vigtigste fokus er medarbejderne. Du skal være med til at sikre, at vi har motiverede medarbejdere; både i den daglige drift, og når der er ekstra pres på. Du har det kølige overblik over teamets leverancer og deadlines, og du er med til at sørge for, at kundetilfredsheden med Statens Administration fortsat er høj.

Du vil indgå i ledelsen af kontoret for Regnskab, som er en del af vores forretningscenter og består af en kontorchef og tre andre teamleder-kolleger. I kontorets ledelse arbejder vi altid på at levere de aftalte ydelser til rette tid og kvalitet. Vi har fokus på høj trivsel, at vi udvikler vores faglighed, og at vi arbejder effektivt i hverdagen samtidig med, at vi løbende forbedrer os og udvikler vores services. Kundebetjening og kundetilfredshed er en væsentlig del af vores opgave, og vi arbejder tæt sammen med udviklingscenteret med henblik på at drive den strategiske dagsorden i Statens Administration.

Du kommer også til at indgå i den samlede ledelsesgruppe på tværs af Statens Administration, hvor du bidrager til udviklingen af vores ambition om SAMmentænkte løsninger og den organisatoriske udvikling af Statens Administration.

Hvad kan du? Du har været leder før, eller har mod på at udøve denne disciplin, har indgående erfaring med driftsstyring samt optimering af processer. Vi har fokus på at anvende de nyeste teknologier såsom AI. Vi har gennem flere år anvendt robotsoftware som en del af den løbende optimering, så kender du til at arbejde med en drift, der anvender disse områder, er det kun en fordel.

Du skal som menneske motiveres af den daglige ledelsesopgave og af at sikre gode resultater via dine medarbejdere. Vi har en strategisk ambition om, at vi vil sætte standarden for effektiv administration af morgendagens løsninger på tværs af den offentlige sektor, og du skal som driftsleder være motiveret af en dagligdag, hvor vi arbejder på at sætte standarden for en effektiv administration via sikker drift, løbende optimering af processer og faglig ekspertise.

Det kommer naturligt for dig at motivere andre mennesker inden for de givne rammer, og du trives i et travlt miljø med mange deadlines og mål, som vi opnår i fællesskab.

Sammen med de øvrige ledere i kontoret udstikker du retningen for arbejdet, og du følger op på, at vi når vores målsætninger samt overholder og udvikler vores processer og aftaler med vores kunder. Konkret følger vi løbende op på en række målepunkter og bruger bl.a. dette arbejde til at hjælpe os med at styre forretningen i den mest effektive retning.

Du vil i et vist omfang forventes at deltage på møder med interne og eksterne samarbejdspartnere og kunder. Vi har blandt andet tætte relationer til Økonomistyrelsen, der leverer en del af vores IT systemer. Derfor er det naturligt, at du motiveres af en konstruktiv dialog, hvor vi sammen med kunderne og samarbejdspartnere hele tiden har blik for, hvordan vi bedst løser opgaven.

For at lykkes i jobbet skal du have gennemslagskraft og gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt. På kontoret samler vi på humor og godt selskab, og vi håber derfor at finde en kollega, som også kan bidrage til den gode stemning.

Vi tilbyder altså en udfordrende lederstilling, der indeholder både støtte og sparring i dagligdagen samt fokus på din ledelsesmæssige udvikling.

Du vil blive en del af en stærk ledelsesgruppe, der arbejder i et uformelt miljø, hvor vi allearbejder mod de samme mål.

Hvem er vi? Statens Administration er en styrelse i Finansministeriet. I Statens Administration sætter vi standarden, skaber værdi og formidler viden i SAMmentænkte løsninger med henblik på en effektiv administration.

I kontoret for Regnskab er vi ca. 110 ansatte, der har ansvaret for, at vores kunder får løst deres regnskabsopgaver til rette tid og kvalitet. Du kan evt. læse mere om vores opgaver og organisation på dette link: https://statens-adm.dk/om-os/organisation/loen-og-refusion/

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Arbejdsstedet er Arsenalvej 33, 9800 Hjørring.

Lyder det interessant? Hvis du vil vide mere om stillingen, så hold dig ikke tilbage med at kontakte kontorchef for Regnskab, Lars Sejer Nielsen, på tlf. 3062 7906 eller mail larnie@statens-adm.dk. Han uddyber meget gerne jobbet og besvarer dine eventuelle spørgsmål.

Er du interesseret i andre teamlederstillinger, så søger vi også lige nu dygtige kolleger inden for Løn, Refusion og Udvikling. Se opslagene her: https://statens-adm.dk/job/ledige-stillinger/

Løn- og ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efterkvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 21. maj 2024.

Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med ansættelsessamtalerne vil blive gennemført en test.

Stillingen forventes besat senest pr. 1. august 2024 eller efter aftale.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens Administration Hjørring, Arsenalvej, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6042853

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook