DRIFTSLEDER TIL AFLØB OG RENSEANLÆG

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

DRIFTSLEDER TIL AFLØB OG RENSEANLÆG

Teknisk faglig ledelse af stærke fagpersoner.

Drift, vedligeholdelse og udvikling af tekniske anlæg.

 

Stillingens ansvar og opgaver

Som følge af organisationsjustering søger vi en driftsleder til afløb og renseanlæg. Hjørring Vandselskab er en veldrevet virksomhed, der har styr på driften af kerneopgaven. Kerneopgaven er at låne rent, sundt vand ud til borgere og virksomheder og efter endt brug at tage det tilbage, rense det og bringe det tilbage til naturens kredsløb på en optimal klima- og miljømæssig måde, samt sundhedsmæssigt forsvarligt. Selskabets økonomi er god - økonomisk ansvarlighed overfor forbrugerne er i højsædet.

Som driftsleder bliver du en del af et kompetent lederhold i Hjørring Vandselskab sammen med 5 andre ledere, 3 chefer og direktøren.

I den rolle er du det samlende led, der ledelsesmæssigt har ansvar for:

  • At være spillende træner og leder for 18 medarbejdere - og du prioriterer tid til det!
  • At virksomhedens strategier og mål er kendte i din gruppe, og at der skabes ejerskab til dem og arbejdes efter dem.
  • At de enkelte medarbejdere til enhver tid ved, hvad de skal, hvorfor og at opgaverne løses.
  • At balancere ressourcerne til drift og udvikling, så begge opgaver sikres - både inden for eget område og i det tværgående samarbejde.
  • Løbende og systematisk dokumentation for afdelingens faglige opgaveløsning og resultater.
  • At holdets faglighed er tilpasset opgaverne, at vi hele tiden har og udvikler de ”rigtige” fagligheder.

 

Af konkrete opgaver du har ansvar for skal særligt fremhæves:

  • Prioritering af drifts- og vedligeholdelsesopgaver - sikker drift er ufravigelig!
  • Afløb og renseanlæg er kritisk infrastruktur - det giver ekstra ansvar.
  • Arbejdsmiljøleder for området.
  • Varetagelse af vagtordning.

 

Og derudover ansvarlig for:

  • Udarbejdelse af funktions- og styringsbeskrivelser for procesanlæg.
  • Integrering og idriftsættelse af nye procesanlæg.
  • Løbende tilstandsvurdering af procesanlæggene.
  • Udarbejdelse af forslag til driftsoptimeringer og fornyelse af anlæggene.
  • Overholdelse af myndighedskrav.

 

Du skal være dygtig til at lede (styre og udvikle) både mennesker, teknik og processer

Det er en stor personaleledelsesopgave at være leder for 18 medarbejdere med meget forskellige fagligheder. Derfor er det nødvendigt, at du har betydelig og god erfaring med personaleledelse med i din bagage.

Vi har også brug for betydelig teknisk forståelse og faglig indsigt, og at du allerede råder over kendskab til og erfaring med nedenstående ”ønskeliste”:

  • Erfaring med vedligeholdelse af tekniske anlæg.
  • Indgående kendskab til procesanlæg, herunder forståelse for procesmæssige afhængigheder.
  • Kendskab til styring, regulering og overvågning.
  • Kendskab til udarbejdelse af funktions- og styringsbeskrivelser ud fra procesbeskrivelser.
  • Kendskab til arbejdssikkerhed, risikovurderinger og planlægning af risikobetonede opgaver.
  • Erfaring med implementering af nye tekniske løsninger og nye anlæg.

 

Som det fremgår af listen, repræsenterer stillingen en meget stor faglig og ledelsesmæssig spilleplade. Der er nok at se til og der vil altid være en risiko for, at ”driften og de daglige opgaver stjæler al driftslederens og gruppens tid”. Det er et selvstændigt succeskriterie for den nye leder at skabe tid og rum til at løfte blikket mod udvikling af fremtidens løsninger og det tværgående samarbejde.

Helt afgørende er det i sidste ende, at du er et menneske og en leder, der matcher vores værdier og forståelse af, hvordan vi samarbejder og leder. Også her vil dine balanceevner blive vægtet. Særligt dit repertoire og din dømmekraft i forhold til:

  • At være åben og lyttende OG stå sikkert og roligt (robust) i dig selv og dine egne vurderinger (og på det, vi har besluttet eller aftalt).
  • At kunne skabe samarbejde i inddragende processer og dialoger OG beslutte og handle selv.
  • At udfylde det givne rum OG selv skabe dit ledelsesrum.
  • Professionalisme OG uhøjtidelig tone og stil (humør og humor).

 

Grundkompetencerne forventes i øvrigt at være: stærke relationelle kompetencer, sikkerhed og tydelighed i kommunikation og en høj grad af struktur og systematik i din måde at arbejde og lede på.

Du kan læse meget mere om Hjørring Vandselskab på https://hjvand.dk/ og om stillingen og ansættelsesproceduren i vedlagte bilag (link)

Har du i øvrigt spørgsmål til stillingen eller ansættelsesproceduren er du meget velkommen til at kontakte produktionschef Jacob Andersen på telefon 38 41 28 75. Alle henvendelser vil naturligvis blive behandlet fortroligt.

Ansøgningsfristen udløber den 19. maj 2024 kl 24 og du kan sende din ansøgning til job@hjvand.dk

Hjørring Vandselskabs mission er at vedligeholde og forbedre kritisk infrastruktur, at levere rent vand til forbrugerne og at aflevere det igen til vandets kredsløb. Det skal ske miljø- og klimamæssigt forsvarligt.

Hjørring Vandselskabs vision er ”Rent vand fra naturens kredsløb til fremtidige generationer”.

Vores 3 bundlinjer er: 1. Det forretningsmæssige; økonomi og takster; 2. Det samfundsmæssige; ansvar for fællesskabet og 3. Det miljømæssige; klima, miljø og sundhed.

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

HJØRRING VANDSELSKAB A/S, Åstrupvej, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6039225

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook