Bliv sektionschef for ledelsessekretariatet i Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse

dato

Motiveres du af personaleledelse i en tværgående sektion, som understøtter den øverste ledelse og har en stor kontaktflade til hele organisationen? Så læs her om vores nyoprettede stilling som sektionschef til Ledelsessekretariatet.

Om os
I Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse har vi netop gennemgået en reorganisering, og i den forbindelse har vi oprettet et Ledelsessekretariatet, som har til opgave at understøtte den øverste ledelse.

Stillingen som sektionschef i Ledelsessekretariatet er således nyoprettet, men erfaringen hos de syv medarbejdere i sektionen er lang og deres kompetencer spænder bredt.

Medarbejderne i Ledelsessekretariatet er vant til at arbejde sammen, og de løser selvstændigt en bred vifte af opgaver inden for administration, kommunikation, ledelsesunderstøttelse, HR og organisationsudvikling.

Vores arbejdsmiljø er kendetegnet ved en uformel omgangstone og en tro på, at vi sammen kan mere, end vi kan hver for sig. Vi vægter derfor videndeling og sparring om opgaverne, og vi har sammen et mod til at afprøve nye metoder og initiativer.

Om stillingen
Du får ansvaret for strategisk og praktisk rådgivning af den øverste ledelse, som består af en direktør og to vicedirektører.

En af dine primære opgaver er sammen med medarbejderne i Ledelsessekretariatet at understøtte implementeringen af Regnskabsstyrelsens strategi og sikre sammenhæng fra strategien til de politikker og initiativer, der sætter rammerne for opgaveløsningen.

Administrativ sagsbehandling og HR-relaterede opgaver som onboarding, kompetenceudvikling, APV og ledelsesevaluering er også blandt dine ansvarsområder.

Du bliver direktionens fortrolige rådgiver og sparringspartner, og du får en vigtig tværgående rolle i Regnskabsstyrelsen, hvor du er med til at udføre de politiske dagsordener på Forsvarsministeriets område.

Som sektionschef for Ledelsessekretariatet referer du til vicedirektøren for Regnskabscenteret, og du vil indgå i en ledergruppe med fem andre sektionschefer.

Om dig
Du har en akademisk baggrund, er en erfaren og nærværende personaleleder, der brænder for ledelse og udvikling af dine medarbejdere. Du kan favne den kompleksitet, der følger med en sektion, hvor medarbejderne løser mange forskellige typer af opgaver.

Da Ledelsessekretariatet er det tværgående bindeled i Regnskabsstyrelsen, kommer du med gode relationelle færdigheder, en god organisatorisk forståelse, et strategisk overblik og en veludviklet evne til at koordinere og samle forskellige interessenters input i fælles løsninger.

Du har erfaring med at udvikle og implementere tværgående strategiske indsatser i en politisk styret virksomhed, og du formår at skabe ejerskab gennem inddragende processer.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Lars Toft, Vicedirektør i Regnskabsstyrelsen, på telefon 7281 0770.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte

Personelkommandoen, HR-konsulent Sheeba Krause, på telefon 3266 5036.

Ansøgningsfristen er den15. maj 2025. Samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS REGNSKABSSTYRELSE

Regnskabsstyrelsen har hjemme i Hjørring, hvor vi er i alt er ca. 250 ansatte med mange forskellige kompetencer og baggrunde. Opgaverne hos os spænder vidt - fra betaling af regninger, bogføring og lønadministration - til udvikling af regnskabsmodeller og regnskabssystemer. Vi arbejder fokuseret med risikovurderinger og kontrolmiljø, og vi er rådgivende på disse områder over for vores kunder.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse, Arsenalvej, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4c9cce9c-b4f6-4042-a75a-d10cba0c687e

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook