Bliv mentor i beskæftigelsesafdelingen og hjælp borgere tilbage på arbejdsmarkedet

dato


Har du lyst til at blive en del af vores velfungerende mentorkorps i
beskæftigelsesafdelingen? Så læs videre og søg denne stilling på fuld tid med ansættelse den 1. februar 2025.


Mentorkorpset består i dag af 7 mentorer samt en mentorkoordinator. Mentorerne understøtter borgerne i at vende tilbage til arbejdsmarkedet, og vi gør det i tæt samarbejde med alle Jobcentrets afdelinger. Nogle borgere har væsentlig andre udfordringer end ledighed og har derfor brug for en mentor til at hjælpe med at fjerne de forhindringer, der kan ligge på vejen mod job og uddannelse. Mentorerne varetager desuden opgaven som udskrivningsmentor i forhold til psykiatrien.

Jobcenter Hjørrings kerneopgave er: ”i samarbejde at gøre det der skal til, for at få flest mulige i job eller uddannelse”. Vi arbejder alle efter Hjørringmodellen og har stort fokus på Empowerment i vores samarbejde med borgerne. Læs mere om Hjørringmodellen


Hvad bliver din opgave som mentor?
For at hjælpe de ledige bedst muligt, skal du blandt andet:

  • motivere og inspirere dem til at komme i job eller uddannelse eller finde og fastholde et job
  • støtte dem i at fjerne praktiske hindringer eller barrierer i deres liv, så de kan se sig selv i job eller uddannelse
  • støtte dem i at blive klar til at møde i fx job- eller uddannelsestilbud og praktik
  • hjælpe dem med at strukturere hverdagen og hjælpe dem med kontakten til f.eks. Borgerservice, bank, læge og Jobcenter
  • støtte dem i deres deltagelse i jobcentrets indsatser
Alt sammen med det formål at hjælpe borgerne i job eller uddannelse.

Hvem er du?
Vi søger en person, der:
  • har relevant erfaring og er uddannet pædagog eller har lignende uddannelsesmæssig baggrund
  • har kendskab til uddannelses- og beskæftigelsesområdet
  • har erfaring med at arbejde med borgere med misbrug og rusmiddelproblematikker
  • har pondus og tør stå fast, også i modvind
  • har let ved at arbejde sammen med borgere, også i borgers eget hjem
  • har et naturligt ressourceperspektiv i din daglige kontakt med dem, du er mentor for
  • skaber en professionel relation til borgeren og fokuserer på hans eller hendes  potentialer til udvikling
  • er en ressourceperson og god rollemodel
  • er indstillet på, i et vist omfang, fleksible arbejdstider – ofte i morgen- og eftermiddagstimerne
  • ser fordele ved at arbejde tværfagligt
  • er fleksibel i en omskiftelig og ofte uforudseelig hverdag.

Det er et krav, at du har kørekort og egen bil til rådighed.

Hvad får du til gengæld?
Vi tilbyder:
  • Et selvstændigt og meningsfyldt job med mange dygtige og engagerede kolleger
  • Et godt onboardningforløb, samt oplæring og introduktion til opgaverne
  • Faglige udfordringer og udviklingsmuligheder.
  • Et team med et uformelt og humoristisk arbejdsmiljø hvor vi lægger vægt på sparring, dialog og kvalitet


Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte:
  • Mentorkoordinator Tina Hauerslev på telefon 4122 6013 eller
  • Teamleder Bjarne Clausen på telefon 4122 6031
Arbejdstiden er primært i dagtimerne. Der kan dog forekomme arbejde i begrænset
omfang uden for almindelig arbejdstid.

Ansøgningsfrist den 11. december 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 16. og den 17. december 2024.

Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Sct. Knuds Park 6, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6155123

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook