Er helhedsledelse noget for dig, og kan du varetage ansvaret for koordinering af den faglige opgaveløsning på myndighedsbehandling inden for områderne: Plan, natur, miljø, klima og energi i tæt dialog med tilsynsmyndigheder og andre ressortansvarlige myndigheder? Har du ligeledes et ønske om, at arbejde proaktivt med udvikling af myndighedsområdet i en dynamisk og professionel statslig virksomhed?
Så er du måske på vej mod en spændende og inspirerende stilling, som koordinator for den faglige opgaveløsning på myndighedsbehandling, i Forvaltningsafdelingen ved Ejendomsstyrelsen.
Om os
Ejendomsstyrelsen varetager bygherreansvaret samt drift af Forsvarsministeriets ejendomme og arealer, som anvendes til militære formål i hele Danmark, herunder Grønland.
Forvaltningsafdelingen varetager forvaltning og rådgivning for opretholdelse af myndighedsansvaret på flere faglige områder og bidrager til den overordnede strategiske udvikling af den grønne omstilling inden for Forsvarsministeriets ressortområde.
Forvaltningsafdelingen består af fire faglige dynamiske sektioner, som alle har en bred berøringsflade med Forsvarsministeriets øvrige styrelser og myndigheder, NATO lande, øvrige nordiske og baltiske lande samt eksterne samarbejdspartnere.
Vi lægger stor vægt på faglig sparring, videndeling og udvikling af opgaveløsningen, som generelt kendetegner Ejendomsstyrelsens virke.
Ejendomsstyrelsen arbejder målrettet med klargøring til iværksættelse af mange projekter, herunder projekter i forbindelse med forsvarsforliget, som kun kan lykkedes via en fælles indsats på tværs af interessenter og med fokus på troværdighed og handlekraft.
Om stillingen
Som koordinator for den faglige opgaveløsning på myndighedsbehandling, refererer du direkte til kontorchefen for Forvaltningsafdelingen. Desuden varetager du, sammen med kontorchefen og de fire sektionschefer i Forvaltningsafdelingen, den vigtige opgave omkring opretholdelse og udvikling af det faglige myndighedsansvar inden for områderne: Plan, natur, miljø, klima og energi.
Derudover får du det overordnede ansvar for koordinering og tilvejebringelse af de nødvendige myndighedstilladelser i forbindelse med implementering af forsvarsforliget, herunder den tværgående koordinering af bidrag til møder med vore tilsynsmyndigheder og ressortministerier.
Den gode dialog, om opgaveløsning med vore tilsynsmyndigheder og øvrige interessenter om myndighedsbehandling samt løbende afrapportering til interessenter, er afgørende for dit arbejde i stillingen.
Om dig
Vi forestiller os, at du har erfaring som leder inden for myndighedsbehandling samt en relevant akademisk uddannelse, som f.eks. ingeniør, jurist eller lignende.
Du har stærke ledelseskompetencer, hvor du er en generalist med en solid teoretisk og praktisk faglighed inden for myndighedsområdet. Det er essentielt, at du formår at motivere bidragsyderne og kan prioritere indsatserne i en travl hverdag.
Det er ønskeligt, at du har erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation, og at du kan agere i spændingsfeltet mellem den politiske og faglige ledelse, eksterne myndigheder og interesseorganisationer, da du ofte skal deltage i drøftelser og forhandlinger om faglige emner af betydning for Forsvarsministeriets virksomhed.
En stor del af opgaverne løses med bidrag fra eksterne rådgivere, så det er vigtigt, at du er god til at samarbejdet med rådgivere om behovet for myndighedsbehandling.
Du skal påregne rejseaktivitet inden for landets grænser og i mindre grad til udlandet. Du skal have gyldigt kørekort til kategori B.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant gældende overenskomst. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Endvidere er der til ansættelsen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne gennem hele dit ansættelsesforhold.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchefen for Forvaltningsafdelingen Ann Kjemtrup på telefon 4196 2988 eller via mail: fes-chfva@mil.dk.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 3266 5716 eller på mail FPS-MNC@mil.dk.
Ansøgningsfristen er den 27. februar 2025. Vi forventer løbende at afholde samtaler, og stillingen er til besættelse snarest muligt og senest den 1. april 2025.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via ansøgningslinket. Du bedes vedhæfte relevante dokumenter, såsom ansøgning, CV og uddannelsesbevis. Vær opmærksom på, at bilag skal tilføjes som pfd-filer.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om FES
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (FES) støtter og servicerer militære og civile myndigheder under Forsvarsministeriet. Vores opgave er at levere og udvikle attraktive fysiske rammer, som er nødvendige for deres daglige virke.
Vi bygger nyt, vedligeholder, driver kantiner og gør rent på tjenestesteder i hele landet.
Vi har på vegne af Forsvarsministeriets koncern ansvaret for det grønne område, der blandt andet omfatter miljø, energi og naturpleje.
Vores hovedkontor er i Hjørring, men vi har medarbejdere i hele landet. Vi er i alt 1.600 ansatte, der tæller både civilt og militært ansatte. Vi er en organisation baseret på stærke fagfællesskaber, og vi prioriterer det tværgående samarbejde højt.
• Vi har ansvaret for over 600 lokationer spredt ud over hele Danmark.
• Vi administrer over 6.000 bygninger og forvalter øvelsesområder, der samlet set er på størrelse med Mors.
• Vi bygger og vedligeholder i år for knap en milliard og er blandt andet bygherre på store projekter som campus til de nye F-35 kampfly.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, Arsenalvej, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/ae7e2d7a-685b-465c-b28e-903712edb327