Bliv fleksjobambassadør og skab meningsfulde jobåbninger for fleksjobbere i en dynamisk afdeling

dato

Vil du være vores nye fleksjobambassadør og skabe jobåbninger til fleksjobbere?

I forbindelse med en opnormering søger vi en ny fleksjobambassadør til vores ambitiøse team af ambassadører, som i dag består af 6 medarbejdere. Fleksjobambassadørens opgave består blandt andet i at fremskaffe og etablere fleksjob og virksomhedspraktikker. Der er tale om en fast stilling, 37 timer ugentligt, med tiltrædelse 1. februar 2025 eller hurtigst muligt derefter.


Hvem er vi?

Ambassadørteamet er et forankret team, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen, en afdeling som varetager alle opgaver forbundet med fleksjob og kontanthjælp. Vi er en afdeling som lægger vægt på kvalitet og helhedsorienteret sagsbehandling.


Hvad er Fleksjobambassadørernes opgave?

Fleksjobambassadørernes vigtigste opgave er at indgå konkrete aftaler om ansættelse i fleksjob, bygge bro mellem jobcentret og virksomhederne ved blandt andet at identificere mulige jobåbninger. Fleksjobambassadørerne kan rådgive virksomhederne om mulighederne i forhold til den enkelte fleksjobber, blandt andet muligheder for tilskud til hjælpemidler, personlig assistance og mentorstøtte. Derudover skal fleksjobambassadørerne vejlede og rådgive den ledige fleksjobber til selv at være aktiv i jobsøgningsprocessen.


Hvem er du?

Vi søger en person, der:

  • Har et stort netværk/kendskab til de private virksomheder i Hjørring, Sindal, Hirtshals, Vrå og omegn
  • Kan indgå konkrete aftaler om ansættelse i fleksjob for borgere med nedsat funktionsevne
  • Har gode sociale kompetencer
  • Kan se mulighederne frem for begrænsninger
  • Er en god kollega, der trives i et tæt samarbejde med andre.
  • Kan trives i et storrums miljø, hvor der til tider kan være meget aktivitet
  • Kan bevare overblikket i en uforudsigelig og omskiftelig hverdag
  • Er god i skrift og tale og har flair for IT, herunder også f.eks. brug af Microsoft Teams, da vi også afholder digitale møder.
  • Har kørekort og egen bil til rådighed


Hvad bliver din opgave?

Din dagligdag bliver at:
  • Skabe kontakt til virksomhederne
  • Skabe jobåbninger for fleksjobbere
  • Matche fleksjobbere med virksomheder
  • Etablere fleksjob og praktikker
  • Rådgive virksomheder om fleksjob
  • Kollegial sparring
  • Rådgive fleksjobbere i forhold til jobsøgning og match
  • Administrative opgaver


Hvad får du til gengæld?

Vi kan byde dig velkommen til en dynamisk og udviklingsorienteret afdeling med store ambitioner. Vi klæder dig på i forhold til lovgivningen på området og lægger stor vægt på sidemandsoplæring. Du vil endvidere blive en del af et team med et uformelt arbejdsmiljø.


Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte vores fleksjobambassadør Khaled Karmani på tlf. 4122 6135 eller teamleder Anne Mette Hastrup på tlf. 4122 6161.

Sidste ansøgningsfrist er den 10.december 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 51.

Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".


Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Sct. Knuds Park 6, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6154963

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook