Bliv faglig koordinator i Backoffice og styrk samarbejdet i Forsvarets Servicecenter

dato

Søger du en udfordrende rolle, hvor du i samarbejde med sektionschefen i Backoffice støtter sektionens medarbejdere i opgaveløsning og prioritering? Kan du sætte retning, skabe et kompetencerigt fagligt miljø og høj produktionsevne, samt medvirke til udvikling af Etablissement- og Terrænkommandoens Servicecenter?

Kan du svare ja til ovenstående, er du måske vores nye faglig koordinerende i sektion Backoffice.

Om os
Velkommen til Servicecenteret.

Vores vision er, det skal være nemt at være kunde ved Etablissement- og Terrænkommandoen.

Servicecenteret er ”single point of contact” for Forsvarets brugere, når der er behov for anvendelse af Etablissement- og Terrænkommandoens faciliteter. Servicecenteret rummer en meget bred opgaveportefølje med flere specialer og en høj faglighed, som er fordelt i tre sektioner:

SC1 Frontoffice er den primære indgang for Forsvarets brugere. Her varetages booking og koordinering af alle faciliteter, herunder hotelindkvartering, mødelokaler, undervisningsfaciliteter og skydebaner. Sektionen administrerer desuden tjeneste- og lejeboliger, sagsbehandling af anmodning om civil droneaktivitet ved Forsvarets etablissementer samt håndterer Forsvarets centrale omstilling.

SC2 Backoffice varetager koordinering af kursusadministration, større øvelser og aktiviteter i Forsvaret. Her planlægges og udformes lejekontrakter til eksterne arrangementer, samt til interne indkvarteringslejemål på kasernerne. Backoffice varetager ligeledes booking af terræner samt sikrer overholdelsen af lovgivningen i brugen af skydebaner. Sektionen håndterer administration, afregning, IT-understøttelse/udvikling og har en understøttende funktion til Frontoffice.

SC3 Betalinger administrerer Forsvarets lejekontrakter på den økonomiske del. Dette er på forsvarets forsyningsudgifter, ind- og udleje af bygninger, arealer og tjeneste – og lejeboliger. Sektionen håndterer alle indkøbsrekvisitioner på førnævnte områder og støtter derudover også andre afdelinger i Etablissement- og Terrænkommandoen som f.eks. indkøb til kantinedrift og rengøring. Der følges op på økonomien og kontrakterne, og sikre controlling, regulering og håndtering heraf.

I Servicecenteret er vi 44 kollegaer. Vi sidder og arbejder sammen i et åbent kontorlandskab. Vi sparer dagligt på tværs af sektioner og teams, da mange of vores opgaver har snitflader som krydser hinanden. Vi tilbyder et rigtig godt arbejdsmiljø, en fri tone og en arbejdsplads med stort fokus på trivsel og arbejdsglæde for både den enkelte medarbejder, men også som et samlet Servicecenter.

Vi har fleksible arbejdsforhold, hvor du selv kan være med til, at bestemme din arbejdstid inden for Servicecenterets rammer. Vi mener det er vigtigt, at understøtte en god balance imellem dit arbejdsliv og dit privatliv. Hos os kan du udvikle dig i dit eget tempo.

Om stillingen
Du vil blive fagligt koordinerende i SC2 Backoffice for sektionschefen. Som fagligt koordinerende vil du bistå sektionschefen i styring og koordinering af sektionens opgaver og sikre, at vores tre sektioner arbejder sammen om at løse tværgående opgaver med Forsvarets brugere i fokus.

Din rolle som faglig koordinator er afgørende for at sikre effektivitet, ressourceoptimering og samarbejde på tværs imellem Servicecenterets tre sektioner.

I SC2 Backoffice får du til opgave at understøtte sektionen i den faglige koordinering. For at få opnå gode resultater i denne stilling er det afgørende, at du selv er en del af driften og opgaveløsningen, samt finder det spændende at bidrage til udvikling af arbejdsgange og processer.

Servicecenteret har en meget stor berøringsflade i Forsvaret samt med eksterne samarbejdspartnere, hvorfor det er vigtigt at du er udadvendt og dygtig til at danne relationer.

Servicecenteret har åbent 24/7 365 dage om året. Uden for Servicecenteret åbningstid skiftes vores medarbejdere til at håndtere de akutte henvendelser til Etablissement- og Terrænkommandoen. Vagtordningen træder i kraft når Servicecenteret lukker og frem til kl. 24.00. Vagten er en rådighedsvagt, som kan håndteres i eget hjem, og du kan forvente en vagt hver 4. uge.

I stillingen vil du få en central rolle i koordineringen af sektionens opgaver. Dine primære ansvarsområder vil omfatte:

  • Koordinering og fordeling af indkomne opgaver i sektionens mail-indbakke
  • Sparring og samarbejde med kollegaer med fokus på at matche de rette ressourcer til de rette opgaver
  • Støtte til sektionschefen i implementeringen af den overordnede strategi for sektionen, Servicecenteret og ETK
  • Engageret deltagelse i sektionens daglige driftsopgaver, telefonhåndtering og møder
  • Udvikling og standardisering af processer med henblik på at skabe ensartede og effektive arbejdsgange
  • Fokus på at sikre de Koncernfælles faciliteter udnyttes optimalt og at sektionen følger processen for prioritet af faciliteterne.
Om dig
Vi forestiller os, du har en administrativ baggrund og gerne erfaring fra lignende stilling.

Du har en stor interesse for at koordinere, strukturere og optimere sektionens opgaveløsning. Kendskab til Forsvarsministeriets område, og eventuelt til Forsvarsministeriet Etablissement- og Terrænkommandoens Servicecenter er at foretrække, men det er ikke et krav for stillingen – vi hjælper dig godt i gang og klæder dig på til det du ikke allerede har erfaring med.

Vi lægger vægt på, at du som person kan nikke genkendende til følgende:

  • Kan sikre et skarpt overblik over sektionens samlede daglige drift
  • Motiveres af at skabe værdi for brugerne gennem kvalitet, professionalisme og en sammenhængende opgaveløsning.
  • Har gode samarbejdsevner og kan skabe gode relationer på tværs af teams, funktioner og organisationen.
  • Du har lyst at tage ansvar for at koordinere opgaver i alle sektionens teams med respekt for kollegaernes faglige ekspertise.
  • Er en rollemodel der går forrest og aktivt understøtter Sektionschefen i den retning der er sat for Backoffice.
  • Sikre at sektionen følger retningslinjerne for opgaveløsningen og derved fremstår som en troværdig og handlekraftig enhed i organisationen.
  • Du sikrer at sektionen kommer i mål som et samlet hold, og motiveres af at skabe resultater sammen med dine kollegaer.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).

Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Afhængigt af dine kvalifikationer og færdigheder, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Arbejdsstedet er i Hjørring

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sektionschef for SC2 Backoffice Heidi Bech Mellerkær på 7281 3662 eller på mail fes-sc202@mil.dk.

Har du spørgsmål til ansættelsesprocessen, herunder ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Cindy Møller Larsen ved Personelkommandoen på telefon 3266 5187.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning og dit CV og kopi af uddannelsesbevis samt eventuelt anden relevant dokumentation. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

Ansøgningsfristen er den 12. november 2025. Samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen besættes hurtigst muligt. Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Etablissement – og Terrænkommandoen
Etablissement- og Terrænkommandoen (ETK) støtter og servicerer militære og civile myndigheder under Forsvarsministeriet. Vores opgave er at levere og udvikle attraktive fysiske rammer, som er nødvendige for deres daglige virke.

Vi bygger nyt, vedligeholder, driver kantiner og gør rent på tjenestesteder i hele landet.

Vi har på vegne af Forsvarsministeriets koncern ansvaret for det grønne område, der blandt andet omfatter miljø, energi og naturpleje.

Vores hovedkontor er i Hjørring, men vi har medarbejdere i hele landet. Vi er i alt 1600 ansatte, der tæller både civilt og militært ansatte. Vi er en organisation baseret på stærke fagfællesskaber, og vi prioriterer det tværgående samarbejde højt.

• Vi har ansvaret for over 600 lokationer spredt ud over hele Danmark.

• Vi administrer over 6000 bygninger og forvalter øvelsesområder, der samlet set er på størrelse med Mors.

• Vi bygger og vedligeholder i år for knap en milliard og er blandt andet bygherre på store projekter som campus til de nye F35-kampfly.









INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse Hjørring Kaserne, Arsenalvej, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/de9b0b2c-f43a-4b09-a1d2-b2540ff684df

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet