Er du klar til at påtage dig medansvaret for, at køkkenerne i Forsvarets Kantiner har det nødvendige udstyr og at det løbende bliver udskiftet og vedligeholdt? Er du god til at sætte dig i andres sted, og indgå i en proces, hvor du er afgørende for at andre kan lykkes? Motiveres du at have en stor berøringsflade og møder du folk med et smil. Så er du måske vores nye medarbejder i backoffice.
Om os
Som medarbejder i Forsvarets kantiner bliver du en del af en unik arbejdsplads med stor alsidighed og et særligt samfundsansvar, som vi arbejder sammen om at understøtte. Forsvarets kantiner er en del af Etablissement- og Terrænkommandoen, der har hovedsæde i Hjørring, men har medarbejdere på tjenestesteder i hele landet. Vi har derfor også kantiner fordelt i hele landet, som aktuelt tæller 57 kantiner. Til at understøtte den decentrale kantinedrift har vi et backoffice placeret i Hjørring på 6-7 medarbejdere, som du vil blive en del af. Med din ansættelse udvides særligt materielområdet og du vil få et tæt samarbejde med en eksisterende kollega.
Om stillingen
I BackOffice bliver du en del af et team, som sammen arbejder med ansvarsområder, der på forskelligvis understøtter Forsvarets kantiner. Opgaverne kan opdeles i 2 hovedområder, hvor det ene område er understøttelse af den decentrale drift inden for en bred opgaveportefølje som indkøb af materiel, forbrugsvarer og systemer, optimering af administrative processer, planlægning af seminarer mv. - det er her vi har brug for dine kompetencer. Det andet område bevæger sig mere inden for ledelsesunderstøttelse, analyser og sagsbehandling.
Du vil, sammen med dine kollegaer få en central rolle i at sikre, at vores administrative processer fungerer smidigt og effektivt, så køkkenpersonalet kan koncentrere sig om, at lave mad til de mennesker, der holder Danmark trygt. Vi leder efter dig, som møder ind om morgenen med et smil til dine kollegaer, kan bidrage med humor og som er god til at opbygge relationer. Til gengæld vil du opleve et team som smiler tilbage og som altid står parat til at hjælpe. For I Backoffice er vores motto ”Succes skaber vi sammen” og vi mener, at fællesskabet er afgørende for den gode opgaveløsning.
Kommer du fra det private, vil du sikkert opleve, at nogle ting gøres anderledes, end hvad du har været vant til. Vi køber ind via rammeaftaler og træffer ofte beslutninger inden for politisk afstemte rammer, som sætter agendaen. Men det betyder langt fra, at vi ikke sætter en ære i at være effektive og ordentlige i vores opgaveløsning.
Dit primære arbejde vil være indenfor materielområdet men der kan også forekomme opgaver indenfor et bredere administrativt område.
Dine arbejdsopgaver vil bestå af:
- Registrering af reparationer og nyanskaffelser af udstyr til køkkenet
- Leverandørkontakt og planlægning af servicebesøg/leverancer
- Intern og ekstern planlægning vedr. installation af maskiner
- Udarbejdelse af rekvisitioner i indkøbssystem
- Systemteknisk varemodtagelse og kvalitetskontrol af leverancer
- Opfølgning på processer vedr. bestilling af materiel, installering og koordinering
- Andet administrativt arbejde som bearbejdning af data, procesbeskrivelser, årshjul mv.
- Du arbejder struktureret og tager naturligt ansvar for dine opgaver – og du kan håndtere akutte behov, når det er nødvendigt, uden at miste grebet om dine faste processer
- Du arbejder selvstændigt men forstår værdien af det gode samarbejde
- Du har en god driftsforståelse herunder vigtigheden i, at kantinernes materiel fungerer, så der ikke sker driftsstop
- Du evner at kommunikere klart og tydeligt til den målgruppe som du skal ramme, så opgaver bliver løst hurtigt og effektivt
- Du er som person positiv, energisk og engageret og du bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø
- Du har en vis økonomisk forståelse, kan formulere dig skriftligt og er rutineret bruger af IT
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Hjørring.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chef for Backoffice ved Forsvarets Kantiner, Helene Andersen på telefon 7281 3180 eller via mail fes-fk-chst@mil.dk.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Camilla Elleman Keldsted på telefon 3266 5521.
Træffes ikke i perioden fra og med 20.december 2025 til og med 4. januar 2026
Ansøgningsfristen er den 8. januar 2026 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse den 1. marts 2026
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Etablissement- og Terrænkommando
Etablissement- og Terrænkommandoen (ETK) støtter og servicerer militære og civile myndigheder under Forsvarsministeriet. Vores opgave er at levere og udvikle attraktive fysiske rammer, som er nødvendige for deres daglige virke.
Vi bygger nyt, vedligeholder, driver kantiner og gør rent på tjenestesteder i hele landet.
Vi har på vegne af Forsvarsministeriets koncern ansvaret for det grønne område, der blandt andet omfatter miljø, energi og naturpleje.
Vores hovedkontor er i Hjørring, men vi har medarbejdere i hele landet. Vi er i alt 1600 ansatte, der tæller både civilt og militært ansatte. Vi er en organisation baseret på stærke fagfællesskaber, og vi prioriterer det tværgående samarbejde højt.
• Vi har ansvaret for over 600 lokationer spredt ud over hele Danmark.
• Vi administrer over 6000 bygninger og forvalter øvelsesområder, der samlet set er på størrelse med Mors.
• Vi bygger og vedligeholder i år for knap en milliard og er blandt andet bygherre på store projekter som campus til de nye F35-kampfly.
Du kan læse mere på www.Ejendomsstyrelsen.dk
[FCHCM3]
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse Hjørring Kaserne, Arsenalvej, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/8d6bc4a7-5d5e-492d-9f35-d0930d98f766