Statens Administration søger medarbejdere med regnskabsmæssige kompetencer. Vi har plads til både dig, der er erfaren, og dig, der netop er blevet færdiguddannet.
Om stillingen Stillingerne spænder over forskellige arbejdsområder indenfor regnskab, og hvis du har præferencer for bestemte områder, vil vi gerne høre om det i din ansøgning.
Afhængigt af dine præferencer og kompetencer kan vi finde den rigtige rolle for dig inden for følgende områder:
- Finansopgaver: Her kommer du til at arbejde med postering og bogføring på banken, afstemning, debitorfakturering, rykkere, gældsinddrivelse og vedligeholdelse af anlægsaktiver samt momsindberetning og -kontrol.
- Rapportering og afstemning: Du vil være ansvarlig for den løbende afstemning af regnskabs-, refusions- og lønposter, bogføring og kontrol af lønposter, samt kvartals- og månedsvis afstemning af anlæg. Herudover vil du stå for den månedlige afrapportering af regnskaber til vores kunder og kontrollere kundernes regnskaber ved årsafslutning.
- Udvidede regnskabsopgaver: Arbejdsopgaverne omhandler regnskabsopgaver, som normalt udføres af vores kunder, men som tilkøbes som assistanceydelser. Opgaverne varierer efter kundernes behov, men kan fx være assistance ved periodeluk, udarbejdelse af afstemninger, grundlag for debitorfakturering, controlling og kvalitetssikring af regnskabet mv. Derudover assistance indenfor rejsebestillinger og kontrol af de efterfølgende rejseafregninger.
Om os Statens Administration i Hjørring er en del af Finansministeriet, og som statens shared service-center, inden for løn, regnskab mv., leverer vi disse ydelser til mere end 170 kunder i det offentlige Danmark. Vi tilbyder dermed, at du bliver en del af noget større, samt får mange dygtige kollegaer - de fleste af kød og blod - i Statens Administration udvikles og anvendes softwarerobotter til at tage de mest rutineprægede opgaver.
Hos os arbejder vi i teams, hvor vi samarbejder om at løse opgaverne. Det betyder grundlæggende, at vi hjælper hinanden og har et fælles ansvar for at komme i mål med de enkelte opgaver. Vi forventer, at du har lyst til at dele viden og støtte andre, samt at du melder ind, når dine kolleger kan gøre noget for dig.
Vi har et højt fagligt niveau, et positivt arbejdsmiljø og har fokus på vores samarbejde på tværs af organisationen. Vi garanterer, at du bliver både udfordret og inspireret. Vi tilbyder gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Om dig Du brænder for regnskab lige så meget, som vi gør. Du nyder at samarbejde med dygtige kolleger om at løse opgaver og skabe resultater.
Vi søger medarbejdere med forskellige baggrunde, så uanset om du har mange års erfaring eller er nyuddannet inden for regnskabsvæsen, bogføring, revision eller har en stærk talforståelse, hører vi gerne fra dig. Din erfaring kan være fra en offentlig eller privat virksomhed.
Vi søger både fastansatte og midlertidige.
Derudover har du:
- en proaktiv og præcis arbejdsstil og du tager ansvar for dine opgaver
- en struktureret og detaljeorienteret tilgang til opgaveløsningen
- gode samarbejdsevner, er serviceminded og vil være med til at give vores kunder en god oplevelse
- lyst til at medvirke til procesoptimering og effektivisering
- gode it-kompetencer og flair for systemanvendelse
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Simon Kirk Simoni Nielsen på tlf. 21 74 58 18/mail simkri@statens-adm.dk eller teamleder Stefan Henrik Nyrup Nielsen på tlf. 41 70 39 72/mail sfh@statens-adm.dk.
Stillingerne er som udgangspunkt på fuld tid og arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer om ugen inkl. frokost.
Arbejdsstedet er Arsenalvej 33, 9800 Hjørring.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 23. februar 2025.
Vi holder samtalerne løbende, som der indkaldes til pr. mail.
I forbindelse med rekrutteringsprocessen vil der blive gennemført en test.
Tiltrædelse efter aftale.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Statens Administration Hjørring, Arsenalvej, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/42052b58-300f-46c5-ac45-e61ae7135670