Brænder du for at organisere og arbejde praktisk med arbejdsmiljø, og trives du i en mangfoldig virksomhed med et bredt opgavespænd? Så kan du være med til at sætte retningen for arbejdsmiljøet i Etablissement- og Terrænkommandoen.
Om os
Vi leverer og udvikler de fysiske rammer for de militære operative enheder i forsvaret. Det gælder nybyggeri, vedligehold af bygninger og arealer herunder skyde- og øvelsesterræner, facility management, kantiner m.m.
Du bliver en del af Team Arbejdsmiljø, der er en del af Administrationssektionen i Ledelsessekretariatet, som er placeret i Hjørring. Teamet omfatter tre arbejdsmiljørådgivere og en arbejdsmiljøinspektør. Ledelsessekretariatet består af omkring 30 dedikerede medarbejdere, der yder ledelsesstøtte til chef og vicechef, direktion samt den øvrige organisation. Vi lægger vægt på en sund kultur med stor psykologisk tryghed, hvor god ledelse, gode kollegaer og værdifulde relationer er nøgleordene.
Om stillingen
Som arbejdsmiljørådgiver vil du, i samarbejde med ledelsen, bidrage til at vi lever op til arbejdsmiljølovgivningen. Du vil få en central rolle inden for alle områder af arbejdsmiljøet, både på det fysiske, kemiske, ergonomiske- og det psykiske område.
Der er tale om en spændende og alsidig stilling, hvor du rådgiver ledelse og arbejdsmiljøorganisationen om strategiske og organisatoriske forhold og samtidig implementerer afledte praktiske løsninger. Du skal således være i stand til at tænke langsigtet i forhold til planlægning og implementering af og opfølgning på arbejdsmiljøindsatser hos os.
Som arbejdsmiljørådgiver arbejder du tæt sammen med de øvrige arbejdsmiljørådgivere og støtter vores arbejdsmiljøinspektør og den øvrige arbejdsmiljøorganisation, således at der skabes et godt og sikkert arbejdsmiljø i hele Etablissement- og Terrænkommandoen.
Sammen med de to øvrige arbejdsmiljørådgivere dækker I geografisk vores etablissementer i hele landet.
Dine primære arbejdsopgaver er, at:
- Rådgive og vejlede ledelsen og arbejdsmiljøorganisationen omkring arbejdsmiljøforhold i sparring med arbejdsmiljøinspektøren
- Formidling af arbejdsmiljølovgivningen
- Organisere og facilitere arbejdet i Arbejdsmiljøudvalg ved vores divisioner
- Du har erfaring inden for arbejdsmiljøområdet, gerne fra Forsvaret eller en anden stor statslig organisation
- Du har gode kommunikative kompetencer, både mundtligt og skriftligt
- Du evner at strukturere og organisere opgaverne
- Du går forrest og bidrager til et godt arbejdsmiljø
- Du får energi af at være i kontakt med mange forskellige samarbejdspartnere
- Du er initiativrig og motiveres af selvstændig opgaveløsning
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Stillingen er på 37 timer om ugen inkl. frokostpause. Tiltrædelsesdato er den 1. september 2025 eller efter aftale.
Arbejdsstedet er i Hjørring.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Administrationssektionen, Christian Michael Havemann på telefon 2381 5694.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Birgit Jepsen på telefon 3266 5811.
Ansøgningsfristen er den 29. juli 2025. Samtaler forventes afholdt i uge 32.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af dit uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Etablissement- og Terrænkommandoen
Etablissement- og Terrænkommandoen støtter og servicerer militære og civile myndigheder under Forsvarsministeriet. Vores opgave er at levere og udvikle attraktive fysiske rammer, som er nødvendige for deres daglige virke. Vi bygger nyt, vedligeholder, driver kantiner og gør rent på tjenestesteder i hele landet. Vi har på vegne af Forsvarsministeriets koncern ansvaret for det grønne område, der blandt andet omfatter miljø, energi og naturpleje.
Vores hovedkontor er i Hjørring, men vi har medarbejdere i hele landet. Vi er i alt 1600 ansatte, der tæller både civilt og militært ansatte. Vi er en organisation baseret på stærke fagfællesskaber, og vi prioriterer det tværgående samarbejde højt.
• Vi har ansvaret for over 600 lokationer spredt ud over hele Danmark.
• Vi administrer over 6000 bygninger og forvalter øvelsesområder, der samlet set er på størrelse med Mors.
• Vi bygger og vedligeholder i år for knap en milliard og er blandt andet bygherre på store projekter som campus til de nye F35-kampfly.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse Hjørring Kaserne, Arsenalvej, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-07-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/897aa6a3-884c-407f-ab2d-1150a8fe8411