Afdelingsleder til døgndækket botilbud på Voksenhandicapområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til et af Hjørring Kommunes botilbud med døgndækning Elsagervej 27-31 og 44 søger vi en afdelingsleder, da vores nuværende afdelingsleder har valgt at gå på pension.
Har du lyst, mod og energi til at være med til at lede denne mangfoldige arbejdsplads, så er det lige en stilling for dig.  
Vi søger en afdelingsleder med ledelseserfaring med tiltrædelse 1. oktober 2023.

Botilbuddet er et specialiseret botilbud med plads til 35 voksne borgere med udviklingshæmning. Botilbuddet fordeler sig på 2 botilbud, hvor Elsagervej 27-31 er 3 huse på samme matrikel, og Elsagervej 44 er 2 huse på samme matrikel og som ligger ca. 50 meter længere nede af Elsagervej. Botilbuddene er beliggende centralt i Hjørring by.

Med udgangspunkt i Sundheds-, Ældre- og Handicapområdets fælles vision ”hjælp til selvhjælp” tilrettelægges den pædagogiske indsats individuelt for den enkelte borger. Der er tale om borgere, der har brug for massiv støtte både fysisk, adfærdsmæssigt og kognitivt i varieret omfang og på forskellige måder.
Arbejdet med målgruppen kræver stor faglig viden, specielt med henblik på low arousel, den neuropædagogiske - og relationsorienterede tilgang. Der er tale om både pædagogiske og sundhedsfaglige opgaver, da især borgere med fysiske handicap kræver omfattende pleje. På den baggrund har alle medarbejdere på Botilbuddet Elsagervej en relevant pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse.

Organisatorisk er afdelingslederen forankret i Sundheds-, Ældre- og Handicapforvaltningen med reference til områdelederen og indgår i områdets samlede afdelingsledergruppe bestående af 6 afdelingsledere.

Som afdelingsleder vil du i samarbejde med meget engagerede og erfarne medarbejdere have mulighed for at videreudvikle botilbuddet med henblik på fortsat at kunne levere løsning af kerneopgaven på et højt fagligt niveau med udgangspunkt i ”hjælp til selvhjælp” og en rehabiliterende tilgang til opgaven.


Dine hovedopgaver bliver:

  • At stå i spidsen for et tilbud, hvor udvikling af borgernes kompetencer, omsorg og tryghed er nøgleordene
  • at udføre sikker drifts- og budgetstyring samt sikre kvalitet og udvikling
  • at sætte tydelige mål og rammer for opgaveløsningen i samarbejde med medarbejderne – herunder at skabe sammenhæng mellem værdier, strategier og levering af kerneopgaven
  • at udøve anerkendende og tydelig ledelse – og medvirke til at skabe et godt arbejdsmiljø ud fra værdierne ”åbenhed, dialog og arbejdsglæde”
  • at sikre en tydelig fælles retning for arbejdet på Elsagervej.

Din profil:
  • Du har solid ledelseserfaring
  • Du har diplom i ledelse eller lignende, eller ønsker at tage diplom i ledelse
  • Du har en relevant socialfaglig uddannelse - suppleret med viden og indsigt i arbejdet med målgruppen
  • Du er rummelig og robust samt dialog- og samarbejdsorienteret i forhold til såvel borgerne, pårørende, medarbejdere samt til øvrige samarbejdspartnere
  • Du kan indgå i ledergruppen på området og bidrager til samarbejde og udvikling.

Derudover forventer vi, at du:
  • kan bruge og dele erfaringer samt ny viden, for at skabe udvikling
  • kan kommunikere og formidle tydeligt til medarbejdere og samarbejdspartnere
  • har økonomisk forståelse og overblik
  • kan planlægge, koordinere og prioritere arbejdsopgaver på kort og langt sigt
  • værdsætter medarbejdernes succeser, trivsel og resultater.

Vi tilbyder:
  • at du får mulighed for at medvirke til - og sætte dit præg på - den fortsatte udvikling af et specialiseret botilbud
  • at du bliver en del af en velfungerende, kompetent og hjælpsom ledergruppe med gode muligheder for sparring og dialog
  • at du kan indgå i en organisation, der er præget af et godt arbejdsmiljø, hvor åbenhed, dialog og arbejdsglæde er nøgleordene.

Hvis ovenstående har fanget din interesse og du mener, at dine kompetencer matcher stillingsbeskrivelsens og du kan se dig selv i stillingen, vil vi glæde os til at modtage din ansøgning.

Praktiske oplysninger:
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst. Der er tale om en fuldtidsstilling.

Ansøgningsfristen er søndag den 20. august 2023.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler mandag den 28. august 2023.

Du kan få mere at vide om stillingen hos områdeleder Hanne Søjberg på tlf. 41 22 50 63 - træffes fra uge 33.  Alternativt er du velkommen til at maile spørgsmål til adressen: hanne.soejberg@hjoerring.dk

Forud for endelig ansættelse i stillingen indhentes straffeattest.

Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.

Din ansøgning og dit CV samt øvrige bilag sender du elektronisk ved at trykke på ”Send ansøgning”.

Du vil få svar på din ansøgning via mail.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Elsagervej 44, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://hjoerring.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=da28b577-46ed-4ae0-a221-3c4757e5f975

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886502

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet