BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Administrativ koordinator med ledelsesfunktion søges.
Stillingen ønskes besat 1. januar 2024 eller efter aftale.
Sct. Catharinæ Sogns Menighedsråd søger en person, der brænder for at arbejde med både regnskab og andre spændende opgaver.
Kan du se dig selv i en værdibaseret organisation? Har du flair for tal, og kan du formidle komplekse regnskabsdata til alle typer personer? Ønsker du en selvstændig stilling hvor du selv kan planlægge din tid og tage ansvar for alle dele af bogføring og regnskab? Så er du måske vores nye medarbejder.
Du kan have en baggrund som revisorassistent, fra offentlig eller privat regnskab, bankassistent eller andet. Kendskab til folkekirken eller anden erfaring fra den frivillige sektor er en fordel – ikke et krav. Det vigtigste er, at du har erfaring med regnskab, er lærenem og har mod på at arbejde som det professionelle anker i en frivillig verden.
Vi søger en medarbejder der:
- har uddannelse og erfaring inden for regnskab, styring af budgetter og løn
- er uddannet kordegn eller er villig til at gennemføre uddannelsen
- er imødekommende, ansvarsbevidst og selvstændig
- er fortrolig med Folkekirken og har indsigt i dens liv og struktur
- har gode IT‐kompetencer og gerne kendskab til Brandsofts systemer
- har ordenssans og evne til at overholde deadlines
- er nysgerrig, visionær og udviklingsorienteret
- er løsningsorienteret og loyal
- er udadvendt, imødekommende og vant til at arbejde med kunde‐ eller borgerbetjening
- kan arbejde selvstændigt og selv tage beslutninger
- har lyst og evner til at indgå i konstruktiv dialog og nært samarbejde med dygtige medarbejdere, præster, menighedsråd samt frivillige
- har kendskab til de forskellige faggruppers arbejdsområde i Folkekirken
- kan aflaste menighedsrådets ledelsesfunktion i dagligdagen
Kerneopgaver i stillingen:
- regnskab, budget og lønadministration
- bogføring og betalinger
- årsregnskab og budgetlægning
- afstemninger og periodiseringer
- kvartalsrapportering og løbende rapportering til menighedsråd
- momsopgørelser
- debitorer og kreditorer
- sekretærfunktioner for menighedsrådet
- personregistrering
- samarbejde og sparring med vores regnskabsfunktion på kirkegårdskontoret
Vi tilbyder:
- en stilling på 37 timer pr. uge
- en selvstændig og udfordrende stilling med stor indflydelse på egen hverdag
- oplæring i Folkekirkens økonomi
- plads til faglig og personlig udvikling
- mulighed for kirketjeneste
- mulighed for opgaver i forhold til ekstern kommunikation
- et godt arbejdsmiljø med høj faglighed
- nye og moderne rammer for det daglige arbejde
Ansættelsen er omfattet af
Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk
Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.
Det er en betingelse, at den obligatoriske uddannelse for kordegne gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsen. Jf. cirkulære (CIR nr. 10001 af 12/11/2019) om uddannelseskrav for kirkefunktionærer.
Se alle aftaler vedr. løn, uddannelse mv. på www.folkekirkenspersonale.dk.
Årslønnen
Stillingen er indplaceret i løngruppe 3.
Årslønnen aftales inden for intervallet 364.635 kr. – 455.794 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 379.828 kr. (nutidskroner).
OK tillæg på 869,40 kr. (nutidskroner)
Stillingen er omfattet af pensionsaftale. (18% arbejdsgiverbetalt).
Løn og OK tillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.
Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.
Der er pligt til at gøre tjeneste ved andre ansættelsesmyndigheder i provstiet i overensstemmelse med de aftaler menighedsrådet indgår/har indgået med andre ansættelsesmyndigheder.
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til formand Mogens Sørensen på tlf. 30 31 24 65 kontaktperson Carsten Agerholm Jensen på tlf. 24 41 10 12
Kunne du tænke dig et alsidigt job, hvor du både får lov til at benytte dine faglige og menneskelige kompetencer,
er stillingen som administrativ koordinator måske noget for dig?
Ansøgning med relevante bilag sendes til Sct. Catharinæ Menighedsråd på mail: 8454fortrolig@sogn.dk Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 15. november 2023 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler finder sted i uge 47.
Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer og børneattest i forbindelse med ansættelsen og at der er 3 måneders prøvetid.
Se mere om Sct. Catharinæ Sogn på www.hjoerringbykirker.dk
Vi glæder os til at modtage din ansøgning
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sct. Catharinæ menighedsråd, Hjørring, Aldershøjvej, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932287