Pædagog til autismeområdet - Slusen: aktivitets- og samværstilbud til voksne - §104 - dagtilbud

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du pædagog med stor erfaring inden for autismeområdet?  Og kan du skabe meningsfulde aktiviteter/ samvær og holde fokus på borgernes trivsel og udvikling i Slusen - aktivitets- og samværstilbud til voksne indenfor handicapområdet - §104 - dagtilbud?

Hvis du kan svare ja til dette, så gør dig klar ved tasterne og send en ansøgning til os. Vi glæder os til at høre fra dig.

Pr. 1. maj 2024 søger vi 1 socialpædagog på 36 timer pr. uge med stor og bred erfaring indenfor autismefeltet.
Målgruppen er voksne borgere med autisme, som har brug for støtte til udvikling af samspil og deltagelse i forskellige aktiviteter.
I Slusen er den vigtigste opgave, at vi skaber de bedste muligheder for borgerne, for en meningsfuld hverdag, med fokus på trivsel og udvikling. Det centrale i vores arbejde er at give borgerne en god og forudsigelig hverdag. Struktur er et helt centralt redskab.

Tilgange og metoder på Slusen tager udgangspunkt i autismepædagogik og neuropædagogik. Vores pædagogiske metoder bygger på TEACCH principperne og har forudsigelighed - overskuelighed - visualisering og tryghed som nøgleord.

Yderlig har vi fokus på borgernes behov, mål og drømme og mest mulig deltagelse i aktiviteter og fællesskab fra borgernes side, såvel udendørs som indendørs.

Relations teorier, sanseintegration, low arousal og nærmeste udviklingszone m.m. vil være fagudtryk, som du vil møde hver dag, når du er på arbejde, og som der forventes, at du kan arbejde ud fra.

Borgerne skal hver dag kunne gå hjem med et smil på læben og rygsækken fyldt af skønne oplevelser. Der arbejdes målrettet med indsatser, som skal medføre, at borgerne bliver mest mulige selvstændige i eget liv.

Du skal være klar til nytænkning, etablering af nye aktiviteter for borgerne og skal kunne se velfærdsteknologi som værende en vigtig ”samarbejdspartner” i dit daglige arbejde. Du vil få mulighed for løbende kompetenceudvikling ud fra, hvad opgaverne/ indsatsen omkring borgerne kræver. Du vil kunne få faglig sparring fra kolleger og afdelingsleder. Ledelsesmæssigt er der tilkoblet 1 afdelingsleder, som udover Slusen, har ansvar for 4 andre dagtilbud.

Som arbejdsplads, vil der være højt til loftet, faglighed, sparring, gode kolleger og mulighed for stor indflydelse på, hvordan arbejdet skal tilrettelægges, og hvad arbejdet skal indeholde.

Arbejdstid mellem 07.30-15.00, som tager udgangspunkt i borgernes behov/ mødetider.

Arbejdspladsen er primært Slusen. Man skal dog forvente at skulle hjælpe til i andre grupper på NBV samt de 4 andre dagtilbud, som hører under området: Vester Thirup, Mirabell/ Café 33, NBV og Lundtoftevej.

Faggrupper/ samarbejde Du skal i dagligdagen arbejde sammen med 2 andre socialpædagoger. I det tværgående samarbejde arbejde sammen med andre faggrupper som f. eks socialpædagoger, ergoterapeuter, fysioterapeuter, social og sundhedsassistenter/ hjælpere og personer med erfaring indenfor specialområdet.

Du skal kunne arbejde selvstændigt med 1 borger ad gangen og med større grupper af borgere sammen. Desuden skal du kunne række ud til andre samarbejdspartnere og samarbejde på tværs for, at borgerne oplever sammenhæng i indsatsen samt tværgående understøttes i at nå deres mål og drømme. Dette også ud fra fælles strategi i Handicapområdet ift. vigtigheden i at have store og stærke arbejdsfællesskaber, da vi sammen kan mere.

Vi forventer, at du har:

Stor og bred erfaring i arbejdet ift. borgere med autisme

Kan arbejde i en forudsigelig og struktureret hverdag - som kræver, at du kan observere og iagttage borgerne, således du på bedste vis kan planlægge/tilpasse deres hverdag.

Kan skabe forudsigelighed, struktur og stabilitet for borgerne.

Arbejder ud fra ”Fælles retning” gældende for handicapområdet med primært fokus på, at du understøtter borgernes håb/ drømme, arbejder fagligt professionelt/ styrker det tværgående samarbejde og er medvirkende til hele tiden at kvalificere vores praksis.

Har kompetencer til at arbejde med kerneopgaven og aktivitet/samvær for borgerne.

Har fokus på hjælp til selvhjælp og borgerens trivsel.

Er nærværende, kan indgå i dialog og være ”tæt” sammen med borgerne.

Kan være fysisk aktiv i dit arbejde (Gåture, cykle, danse, indkøb m.m.).

Kan tage del i alle praktiske opgaver omkring borgerne og i huset såsom oprydning, rengøring og tøjvask.

Møder op med en positiv indstilling og er veloplagt på arbejde.

Udviser interesse og bidrager til et velfungerende fysisk og psykisk arbejdsmiljø med høj faglighed.

Er loyal overfor beslutninger, som henholdsvis er truffet sammen med borgeren, i gruppen, af ledelsen, på MED- niveau og organisatorisk.

Er hjælpsom overfor borgere, pårørende, kolleger og ledelse og gerne giver en ekstra hånd med i ny og næ.

Er en god og hjælpsom kollega, som også kan være uenig uden at tage det personligt.

Deltager selvstændigt i diverse møder omhandlende borgerne.

Er ligeværdige med alle og vil samarbejde med alle – derunder også ift. ledelsen, Servicecentret og botilbud m.fl.

Møder til tiden og overholder arbejdstid.

Kan dokumentere via IT/ CURA.

Leverer kritik på rette sted med en anerkendende tilgang.

Kan være selvledende indenfor de gældende rammer og vilkår m.m.

Praktiske oplysninger
Du skal have kørekort til almindelig bil og kunne køre vores minibusser, da borgerne stortrives med ture ud af huset.

Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid. Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden hverken inde eller ude.

Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Ved ansættelse indhentes straffeattest og kopi af kørekort.

Du kan læse mere om §104 - aktivitets- og samværstilbuddene på:  https://handicap.hjoerring.dk/.

Hvis du ønsker yderligere informationer om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anne Mette Drustrup på mobil 4122 6455 mellem kl. 10-11 i hverdagene.
Hvis ikke der bliver svaret, så læg en besked om, at du gerne vil ringes op eller send en mail: amkd@hjoerring.dk.

Ansøgningsfristen er 17. marts 2024, og ansættelsessamtaler afholdes 20. marts 2024.

Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag online - via vores rekrutteringssystem ”Emply”.
Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (35-36 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6007822

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook