Handlekraftig og nytænkende leder til Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at accelerere din læring og udvikling som leder? Og har du samtidigt en stærk personlighed med en motiverende og samarbejdende ledelsesstil?

Så er det lige dig vi står og mangler.

Vi tilbyder ledelse af en velfungerende driftsorganisation, hvor der løbende arbejdes med udvikling af processer, services og kompetencer. Når det er sagt, står både Forsvaret generelt og Regnskabsstyrelsen specifikt overfor stor forandringer i de kommende år. Vi forventer derfor, at du har mod på at udfordre medarbejdere og lederkolleger fagligt og ledelsesmæssigt, og dermed være en central forandringsagent.

Som leder hos os, får du her og nu ansvaret for knapt 20 engagerede medarbejdere. Der er mange at sparre med, herunder både kollegaer og erfarne fagansvarlige koordinatorer.

Kunne opgaverne være noget for dig? Så læs videre - måske du er vores nye kollega.

Om os

Regnskabsstyrelsen er en arbejdsplads med fokus på udvikling og medarbejdertrivsel. Hos os bliver du en del af en professionel og dynamisk organisation. Vi lægger vægt på et godt samarbejde, høj faglighed og en kundeservice til topkarakter.

Procesafdelingen er én ud af fire afdelinger under Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse. Afdelingens kerneopgaver er at understøtte Forsvarsministeriets koncern, så bilag på rejser og indkøb behandles rettidigt, med høj kvalitet til en konkurrencedygtig pris og samtidig sikre høj kundetilfredshed.

Procesafdelingen varetager procesansvaret for tjenesterejseområdet og indkøbsområdet for hele Forsvarsministeriets koncern. Vi arbejder ud fra kendte Lean-principper, hvor blandt andet styringstavler er en naturlig del af vores hverdag. Vi beskæftiger ca. 85 medarbejdere og består af to sektioner; Rejsesektionen og Indkøbssektionen.

Vi tilbyder en spændende arbejdsplads i et uformelt miljø, hvor der er gode muligheder for faglig sparring og kompetenceudvikling. Vi lægger stor vægt på vores medarbejderes trivsel og udvikling, og du møder en arbejdsplads, hvor der er plads til både familieliv og karriere.

Derudover tilbydes betalt frokostpause, kantineordning, motion i arbejdstiden, frugtordning, fleksibel arbejdstid og mulighed for sociale aktiviteter gennem bl.a. idrætsforening.

Om stillingen

Du bliver i Indkøbssektionen ansvarlig for det team, der primært sidder med fakturabehandling og bogføring. Stillingen som teamleder indeholder både fagligt ansvar og understøttelse samt personaleledelse. Du refererer til sektionschefen og indgår i sektionens ledelsesgruppe sammen med sektionschefen og én anden teamleder. Du bliver tillige en del af Procesafdelingens samlede ledelsesteam med de øvrige teamledere, sektionschefer og afdelingschefen.

Indkøbssektionen beskæftiger ca. 40 dygtige og engagerede medarbejdere, der er fordelt i to teams. De løser alle opgaver inden for kreditorområdet i Forsvarsministeriets koncern.

Teamet og afdelingen har et stærkt driftsfundament, solide processer og dygtige medarbejdere. Vi ser ind i en fremtid med et stort generationsskifte i teamet, hvorfor on-boarding, kompetenceopbygning og videreudvikling af teamet er og bliver en central og prioriteret opgave. Samtidig står forsvaret overfor store forandringer og oprustning, hvorfor vores drift forventes at blive udfordret i takt med indkøbsmængden stiger.

Som teamleder varetager du den daglige ledelse af medarbejderne, herunder trivsel og den løbende udvikling. Det betyder, at det er dig, der gennemfører udviklingssamtaler med medarbejderne og løser de øvrige personaleledelsesopgaver i teamet. Vi vægter højt, at du ud over personaleledelse formår at bidrage til digitalisering og generelt forretningsudvikling og kan fungere som sparringspartner for medarbejdere og kollegaer.

Som teamleder har du ansvaret for den daglige drift og skal sikre:

• Afholdelse af daglige tavlemøder.
• At opgaverne bliver løst inden for deadlines ved daglig koordinering og prioritering.
• Faglig støtte og sparring samt vidensdeling internt i teamet og på tværs af sektionen.
• At beskrevne processer overholdes og vedligeholdes.
• At sikre løbende forbedringer og udvikling af teamets processer.
• Løbende kompetenceudvikling af medarbejderne

Du vil derudover, i tæt samarbejde med din teamlederkollega og sektionschefen, have medansvaret for daglig koordinering af ressourcer på tværs af sektionen, løse tværgående fagspecifikke problemstillinger samt bidrage med udviklingsmuligheder og evt. implementering af disse.

Om dig

Vi forestiller os, at du har:

• Relevant kort- eller mellemlang videregående uddannelse, fx finansøkonom eller administrationsbachelor.
• Akademiuddannelse i ledelse eller tilsvarende samt erfaring med personaleledelse.
• Erfaring med driftsledelse
• Kendskab til eller erfaring med dokumentation, forvaltningsvurderinger og forvaltningsret er en fordel.

Derudover er det vigtigt, at du:

• Som person er udadvendt, engageret og nytænkende. Du har en naturlig personlig autoritet, som gør, at du kan prioritere og træffe beslutninger. Du er således handlekraftig og tydelig i din kommunikation.
• Er god til at gå i dialog med medarbejder og samarbejdspartnere
• Som person er nysgerrig på både mennesker og tal.
• Har en helhedstilgang til ressourcerne og derfor altid ser sektionen før teamet.
• Interesserer dig for dine kollegaer og befinder dig godt på en arbejdsplads, hvor omgangstonen og tilgangen til opgaverne er uformel, og hvor vi hjælper hinanden og løfter i flok.
• Arbejder struktureret, er resultatorienteret og ambitiøs og besidder et stort drive.
• Kan kommunikere og samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere.
• Er god til selv at identificere og bidrage til nye løsninger og samtidig formå at tage medarbejderne med på forandringsrejsen.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).

Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af et kvalifikationstillæg. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets område, er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne gennem hele dit ansættelsesforhold.

KONTAKT OG ANSØGNING
Har du lyst til at høre mere om stillingen, kan du kontakte sektionschef Mette Østergaard Petersen på telefon 7281 0920.

Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Betina Koch-Søfeldt på telefon 7281 9128

Ansøgningsfrist den 17. september 2023. Samtaler forventes afholdt løbende, så send gerne din ansøgning allerede i dag.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket og vedhæfte relevante dokumenter, såsom ansøgning, CV, uddannelsesbevis mv.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen.
Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse er én af seks styrelser i Forsvaret og har til huse på Hjørring Kaserne. I Regnskabsstyrelsen er vi organiseret i fire afdelinger med i alt ca. 240 medarbejdere. Sammensætningen af medarbejderne er bred, og arbejdsmiljøet er præget af høj faglighed og samarbejde. Vi lægger stor vægt på vores medarbejderes trivsel, udvikling, involvering og tilbyder en høj grad af fleksibilitet – en god work life balance.

I Regnskabsstyrelsen er vores mål at give den bedste kundeoplevelse, og vi har en høj faglig stolthed inden for hele regnskabsområdet. Som organisation har vi en samarbejdskultur og en bred vifte af kompetencer, som vi hele tiden ønsker at optimere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelse, Arsenalvej 55C, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184866&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5887602

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook