BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
VIKÀ er Hjørring Kommunes beskyttede beskæftigelse. Vi søger 1 kok til Café VIKÀ, som sammen med vores nuværende kok, skal stå for køkken- og kantinedriften på dagtilbudsområdet (voksen/handicap). I køkkenstaben indgår også 8-10 ”§103 medarbejdere” med særlige behov.
Arbejdstiden ligger i dagtimerne på hverdage 35 timer ugentligt.
Køkkenet laver dagligt mad til 50-100 mennesker.
§103 medarbejdere er førtidspensionister, der har behov for guidning og vejledning i arbejdet. Der er tale om mennesker, som kan have forskellige diagnoser fx psykiske lidelser og udviklingshæmning. Alle §103 medarbejderne har forskellig ugentlig arbejdstid. Du skal derfor både være effektiv ift. kantinedrift, planlægning af egne/andres arbejdsopgaver og være god til at arbejde med og rumme mennesker, der tænker anderledes.
Lidt om dig:
- du er faglig stærk og kan indgå i et teamsamarbejde
- du er en dygtig planlægger og kan strukturere dit eget og andres arbejde, så alle i køkkenet undgår en hektisk arbejdsdag
- du er en inspirerende sparringspartner i både fagligt og udviklingsorienteret øjemed
- du er ansvarsfuld og effektiv i din arbejdsform
- du kan planlægge driften langt frem i tiden og stadig være omstillingsparat, når arbejdsdagen pludselig ændrer sig, så en travl hverdag opleves rolig og afbalanceret af §103 medarbejderne
- du kan tilrettelægge køkkenopgaver for mennesker med handicap, så de oplever, de har et meningsfuldt arbejde og ikke oplever arbejdspres
- du har en anerkendende tilgang til andre mennesker og kan rumme mennesker med mange forskellige behov, udfordringer og skånehensyn
- du kan modtage pædagogisk sparring
- du skal turde sætte dig selv i spil og kunne reflektere over, hvordan din adfærd påvirker andre mennesker med og uden handicap.
Café VIKÀ tilbyder bl.a.:
- Et helt særligt og meningsfuldt job
- Dygtige kollegaer, som er drevet af høj faglighed og af at gøre en forskel for mennesker med særlige behov
- Et team bestående af dig, 1 kok og 1 rengøringsansvarlig, hvor teamet planlægger arbejdsopgaver og fordelingen af ressourcer sammen
- Neuropædagogisk uddannelse (af 2 ugers varighed)
- Et job hvor udvikling, prøvehandlinger og stærke arbejdsfællesskaber er i fokus
- Et onboarding forløb ved opstart med tilknytning af mentor.
Café VIKÀ er i en spændende udvikling, og planen er, at den fysiske placering og kundegrundlaget fra september 2024 ligger på det helt nye plejehjem Soldalhus i Sindal. Derfor er vi allerede nu i et udviklingsarbejde, hvor vi afprøver forskellige ting – fx udkørsel af mad til ét andet tilbud.
Du skal kunne arbejde med udgangspunkt i VIKÀs kerneopgave. Nedenfor kan du se kerneopgaven, og de opgaver, kompetencer og personlige egenskaber den kræver af dig:
VIKÀs kerneopgave:
At skabe rammer, der ligger så tæt på det ordinære arbejdsmarked som muligt, hvor §103 medarbejdernes arbejdsmæssige og sociale kompetencer udvikles/vedligeholdes.
Opgaver
- Medvirke til at §103 medarbejdere i beskyttet beskæftigelse har en god, givende og meningsfuld arbejdsdag på baggrund af de resurser, som den enkelte §103 medarbejder har
- Tilberede ernæringsmæssig rigtig kost
- Tilrettelægge arbejdsopgaverne, så de medvirker til at udvikle §103 medarbejderne mod deres opgave- og beskæftigelsesmæssige ønsker, mål og drømme
- Indgå i et stærkt samarbejde med den rengøringsansvarlige om at planlægge og prioritere opgaver og ressourcer på tværs af rengøring og køkken/kantine
- Medvirke til at sikre en høj kvalitet i både service, rengøring og madproduktion samt overholdelse af de tidsfrister hverdagen kalder på i kantine- og rengøringsdriften
- Sikre systematisk og lovmedholdelig skriftlig egenkontrol
- Hjælpe §103 medarbejderne til overholdelse af hygiejneregler
- Planlægning og prioritering af opgaver
- Fordele opgaver på en måde så §103 medarbejder oplever succes og meningsfuldhed
- Medvirke til udvikle og vurdere praktikanter/STU-elever i arbejdsprøvning ift. arbejdsevne og eventuelle skånehensyn
- Løbende at orientere ledelsen om udviklingen i køkken- og kantineområdet ift. opgaver og §103 medarbejdere
- Deltage i personalemøder, temadage og andre udviklende tiltag på området
- Agere mentor for nye kollegaer
Administrative opgaver
- Fastsættelse af pris på opgaver - kalkulationsarbejde
- Udarbejdelse af tilbud og fakturering
- Eftertjek og godkendelse af regninger i økonomisystemet ØS
- Indkøb bl.a. via kommunes indkøbssystemer
- Indkøbe ansvarligt og rentabelt
- I samarbejde med rengøringsansvarlig holde overblik over lager og forbrug i forbindelse med køkkendrift, rengøring og værnemidler
- Holde overblik over køkkenets indtægter og udgifter
- Dokumentere arbejdet med § 103 medarbejderne, udarbejde delmål, SMARTE mål og skrive status på indsatsen i CURA
- Løbende orientere sig i CURA vedr. §103 medarbejdere tilknyttet Køkken/kantine og rengøring
- I samarbejde med den rengøringsansvarlige: Eftertjek af indgående regninger i økonomisystemet for køkken og rengøring
- Ajourføre egen arbejdstid, fravær, afspadsering, ferie mm via lønapp Silkeborg Data
- Indberette §103 medarbejdernes arbejdstider til Servicecenteret, til brug for lønberegning
- Brug af Outlook herunder brug af kalender samt føre korrespondance med samarbejdspartnere via mail.
Personlige kompetencer og egenskaber
- Kan bidrage positivt til udvikling af det samlede arbejdsfællesskab på tværs af værksteder, serviceenheder og matrikler
- Kan træffe selvstændige beslutninger til gavn for kerneopgaven
- Kan rumme og inkludere mange forskelligheder og skånehensyn i løsningen af opgaver
- Er selvstændig i opgaveløsningen og planlægning af arbejdsdagen for både § 103 medarbejderne og sig selv
- Kan formidle det gode samarbejde mellem mange interessenter (fx fagpersoner og pårørende)
- Kan udtænke og opsætte strukturer/systemer uden selv at være afhængig af disse
- Kan tage ansvar, lede sig selv og administrere egen arbejdstid
- Kan bevare overblikket i pressede situationer
- Er serviceminded
- Har gode vejledningsevner
- Kan udtænke måder som kan dele opgaver op, således flest mulige §103 medarbejdere kan bidrage til opgaveløsningen
- Loyal, pligtopfyldende og troværdig
- Møder med positiv indstilling og imødekommende adfærd, der hjælper 103 medarbejdere til en ubekymret arbejdsdag
- Kan bidrage til et positivt arbejdsmiljø
- Kollegial på en måde, hvor man hjælper hinanden på tværs af værksteder, serviceenheder og afdelinger.
Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden hverken inde eller ude.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Ved ansættelse indhentes straffeattest.
Yderligere informationer
Hvis du ønsker yderligere informationer om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Susanne Schou Lykkegaard på mobil 4122 6322
Ansøgningsfristen er den 17. november 2023 og ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 22. november
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hjørring Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930719