Afdelingsleder for Løn og Personale

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du styr på løn- og personaleprocesser og har du lyst til at stå i spidsen for vores løn og personaleafdeling, hvor du dels skal støtte den høje faglighed og stabile drift, og dels skal udvikle vores processer og service, så vi er klar til morgendagens forventninger til Løn og Personale? Så er du godt på vej til at være vores nye afdelingsleder af Løn og Personale i Hjørring Kommune.

Vi søger en afdelingsleder af Løn og Personale – du får det samlede ansvar for 21 engagerede medarbejdere med et højt fagligt niveau, samt ansvar for drift og udvikling af den service vi tilbyder organisationen.

Dit nye job som leder af Løn og Personale
Din hovedopgave bliver at gå forrest i arbejdet med den strategiske udvikling af kommunens løn- og personaleadministration, samt sikre en fortsat stabil drift.

Du skal bl.a. sikre en fornuftig balance, så vi på den ene side fortsat leverer ydelser stabilt til organisationens ledere og medarbejdere, og på den anden side løbende omstiller os, f.eks. gennem øget brug af digitalisering af processer og digital selvbetjening, så vi leverer kerneydelsen på en anden måde og til gavn for organisationens ledere og medarbejdere – og ikke mindst til gavn for dine egne medarbejdere i Løn og Personale. Den løbende omstilling og arbejdet med, hvordan driftsopgaverne kan tilrettelægges, er en opgave, som du får særligt fokus på de kommende år.

Der er blandt dine medarbejdere en stor appetit på intern omstilling og at udnytte nye mulighedsrum – og du medinddrager derfor naturligt dine medarbejdere i din vision for den interne omstilling. Samtidigt har dine medarbejdere også en stærk forankring i den stabile daglige drift, som er et essentielt fundament for kommunen – og du støtter derfor den høje kvalitet i det løn- og personaleadministrative arbejde og har solid forståelse for organisationens behov herfor.

Du refererer til stabschefen for ’HR og Digitalisering’, og du indgår i en fælles ledelsesgruppe med tre øvrige afdelingsledere fra henholdsvis ’HR, Arbejdsmiljø og MED’, ’Implementeringsstøtte og Digitalisering’ og ’IT’. Vi er en forholdsvis ny ledergruppe og vi glæder os til at byde dig velkommen – og håber, at du vil bidrage til den fælles ledelsesudvikling og den måde vi løser de tværgående opgaver på. Du vil få et tæt samarbejde med lederne i vores ledelsesgruppe. Særligt med afdelingen ’HR, Arbejdsmiljø og MED’, som varetager bl.a. ledelses- og organisationsudvikling.

Dine lederkompetencer og erfaringer er vigtige for os
Du har en relevant uddannelse og ledelseserfaring. Du er engageret i din ledelsesopgave og har en inddragende og motiverende ledelsesstil, og herigennem sikrer du et godt samspil mellem resultater og dine medarbejderes trivsel.

Du kommer muligvis fra en lignende stilling med ledelse af løn- og personaleprocesser og -opgaver. Eller du har indgående kendskab til løn- og personaleområdet og ledelseserfaring fra et lignende område. Det er væsentligt, at du drives af og trives med både udvikling af din afdeling og samtidigt balancerer fokus på sikker og stabil drift.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har indsigt i løn- og personaleprocesser og personalejura.
  • Har erfaring med at balancere drifts- og udviklingsprocesser.
  • Har erfaring med eller kendskab til procesoptimering, digitalisering, automatisering og øget brug af data.
  • Har erfaring med at bringe medarbejdernes kompetencer i spil, samt sikre deres udvikling til gavn for hele afdelingen og organisationen.
  • Har naturlig lyst til og erfaring med at sikre et godt arbejdsmiljø og trivsel for dine medarbejdere.
  • Er relationel stærk og har erfaring med opbygning af samarbejdsrelationer med ”brugere” bredt i organisationen.

Vi tilbyder dig
  • Et stort ledelsesrum i det daglige og på din langsigtede vision for afdelingen. Du får budgetansvaret, ansvaret for driften og ansvaret for den strategiske ledelse – så du sætter dit aftryk på, hvor du gerne vil hen med afdelingen i det daglige og på lang sigt.
  • En nærmeste leder, der er engageret i din trivsel og udvikling som leder – og bidrager til, at du lykkes med dine opgaver.
  • En samarbejdsvillig organisation, der både kan og vil udvikle sig – og positivt set har store forventninger til dig og din afdeling.
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling gennem sparring, netværk og uddannelse.
  • Bred kontakt med mange centrale og decentrale samarbejdspartnere.
  • Fleksibel arbejdstid samt mulighed for hjemmearbejde.
  • En arbejdsplads på Hjørring Rådhus, som er centralt placeret i Hjørring midtby tæt på offentlig transport.

Om Løn og Personale
Løn og Personale er en afdeling i staben "HR og Digitalisering". Staben består derudover af følgende tre afdelinger: ’HR, Arbejdsmiljø og MED’, ’Implementeringsstøtte og Digitalisering’ og ’IT’.

Løn og Personale servicerer og rådgiver den samlede kommunale organisation i forhold til en bred vifte af løn- og personaleopgaver.
Vi anvender lønsystemet Silkeborg Løn og dokumenthåndteringssystemet SBsys.

Vores kerneopgave er kompetent understøttelse, bistand og servicering af organisationen i løn- og personalemæssige forhold, så organisationen kan lykkes med sine kerneopgaver.

Praktiske oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med tiltrædelse den 1. februar 2024 eller snarest herefter.

Ansættelsessamtaler og personprofil
Der afholdes en første samtalerunde og hvis der er behov for det, afholdes senere en anden samtalerunde med de relevante kandidater. Forud for en eventuel anden samtalerunde, vil der eventuelt blive gjort brug af personprofil. Dette oplyses du nærmere om, hvis det bliver aktuelt.
  • Første samtalerunde afholdes den 6. december 2023
  • Eventuelt anden samtalerunde afholdes den 12. december 2023

Vil du vide mere, så er du velkommen til at kontakte stabschef for HR og Digitalisering Thomas Krumbak på tlf. 3022 1010. Er Thomas optaget, så send gerne en SMS, og du bliver kontaktet snarest muligt.

Hjørring Kommune har røgfri arbejdstid
Det betyder, at medarbejdere ikke må ryge i arbejdstiden - hverken inde eller ude.

Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".

Ansøgningsfrist onsdag den 29/11 2023.  

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hjørring Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hjørring Kommune, Springvandspladsen 5, 9800 Hjørring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941566

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook